Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Monday, 14 November 2011

BUNG MOKHTAR MAHU SHARIZAT LETAK JAWATAN ,LIABILITI KEPADA BN DAN UMNO


Isu fidlot Sharizat ni nampaknya mungkin merupakan isu terakhir dalam karier politik Sharizat..

lepas ini sudah tentulah Ketua Wanita UMNO ini akan dibakul sampahkan oleh UMNO sendiri..
sebab Sharizat ni tidak pandai menyembunyikan salah laku seperti pemimpin senior UMNO yang lain..

Kesalahan Sharizat yang tidak dapat diampunkan oleh cikgu tadika KEMAS di kampung-kampung adalah :- 
  • Menggunakan pengaruh beliau sebagai Menteri bagi mendapatkan Projek Ternakan Lembu Negara (Fidlot) untuk syarikat anak dan suami beliau..
  • Syarikat suami dan anak beliau pulak hanya menternak secara purata kurang dari 3,000 ekor setahun sahaja sedangkan sepatutnya projek negara itu menternak 60,000 ekor setahun.. sepanjang tempoh 3 tahun,pusat ternakan tersebut hanya dapat mengeluarkan 8,000 ekor lembu sahaja
  • Menggunakan duit pinjaman (duit rakyat) tersebut untuk membeli kondo mewah yang bernilai RM9.8 juta...
  • Membelanjakan sebanyak RM800 ribu duit pinjaman Fidlot untuk bercuti keluar negara..
Walaupun pihak SPRM seakan cuba melepaskan tanggungjawab dengan menyerahkan siasatan ke atas Sharizat kepada pihak polis..
namun rata-rata rakyat Malaysia sudahpun mengetahui kes ini..
maknanya UMNO dah tak ada jalan untuk menyelamatkan Sharizat..

Ketua Pemuda UMNO,si Khairy tu  pun seakan cuba ambil kesempatan yang ada bagi menenggelamkan terus Sharizat apabila Kahiry ni  merupakan pemimpin UMNO yang mula-mula sekali mengaku pembelian kondo yang berharga RM9.8 juta itu sebagai BENAR..

Pengakuan Khairy tu mendiamkan Sharizat,Noh Omar,Najib dan juga Blogger-blogger upahan UMNO...
kalau main catur tu kira dah checkmate dah ni...
(mungkin Khairy ni bengang dia tak jadi menteri..)

hari ni sekali lagi Sharizat di ibaratkan telah dilempang laju-laju di jambul beliau oleh pemimpin BN apabila Bung Mokhtar menjelaskan pendirian beliau yang mahukan Sharizat supaya melepaskan jawatan...

Bung Mokhtar menganggap Sharizat sebagai "menyusahkan BN"...

pemimpin UMNO dan BN yang bercakap tentang isu Sharizat ni pun bukanlah dia tu lebih baik dari Sharizat pun....
semuanya sama jer...

selagi namanya UMNO...
selagi namanya BN...
memang tak sah kalau tak makan rasuah dan tak makan duit rakyat...
 

2 comments:

  1. Menyalak je lebih MP2 BeEND ni.. Nak tunjuk kat rakyat yg diaorg tu anti korupsi. Pada hal hampir separuh hidup bergantung pada korupsi.

    ReplyDelete
  2. Betul sangat tu mejar...
    ini kira nak tunjuk kepada rakyat yang mereka ni telus le konon....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive