Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 8 November 2011

ANWAR MENGAKU SUDAH PERGI HAJI DUA KALI .


Anwar Ibrahim mengaku pernah melakukan ibadat haji sebanyak dua kali selain melakukan umrah..

ini sekaligus menjawab pertanyaan orang-orang UMNO yang kerap menanyakan "bilakah Anwar mahu pergi haji"..

Setiap kali kalah dalam hujah,maka orang UMNO akan menanyakan soalan ini...
yang mana mereka tidak mengetahui Anwar sudah melakukan haji..

dan penyokong Pakatan juga tidak dapat menjawab dengan pasti adakah Anwar sudah melakukan haji kerana pemergian Anwar ke Mekah bagi melakukan haji tidaklah digembar gemburkan sebagaimana pemergian Najib dan juga Kak mah ke Mekah..

Aku membangkitkan perkara ini supaya kita semua tahu bahawa pemimpin kita telah menunaikan haji,dan jika kita ditanya nanti,kita ada jawapannya secara pasti..

Soalan ini sebenarnya tidak penting pun..
itulah sebabnya Anwar tidak pernah mahu menghebohkannya...
tetapi apabila kita berhujah dan berdebat dengan orang-orang UMNO yang ketandusan hujah, mereka kerap kali menanyakan soalan-soalan yang bodoh ini..

Anwar memberitahu bahawa beliau sudah melakukan dua kali haji dan umrah sekali di dalam ceramahnya di Kampung Sri Jaya, Serom 8 Tangkak Johor, malam tadi..



“Tidak semestinya pergi haji, terhapus semua dosa. Sebab itu, dalam Islam kena ikhlas, ada konsep haji mabrur.

Dalam ceramahnya Anwar mengatakan...
“Jangan zalimi rakyat. Tangkap orang, fitnah orang, ukur kemaluan orang. 
Ini tidak. Pergi, balik haji – sama saja. Sebelum pergi haji, rasuah. Balik haji pun rasuah.

“Ambil rasuah tapi pergi haji, siap derma lagi,” katanya tanpa menyebut nama mana-mana individu mahupun pemimpin politik.


Lebih 1,000 penduduk setempat mengikuti ucapan Anwar sekalipun hujan sepanjang program itu. 
Turut berucap ialah Pengerusi KEADILAN Johor, Datuk  Jui Meng dan Ketua Angkatan Muda KEADILAN, Shamsul Iskandar Mat Akin.

Anwar percaya ibadat haji adalah amalan yang penuh makna dan turut menyatakan beliau sudah sudah dua kali mengerjakan haji selain umrah sekali gus menjawab tohmahan dan fitnah blogger pro-Umno.

Anwar juga mengatakan, "Tidak ada ertinya menunaikan haji di Mekah jika terus menerus mengamal kezaliman dan penindasan kepada rakyat". 

semakin ketandusan idealah orang UMNO selepas ini...
kah..kah..kah..

12 comments:

  1. kah kah kah..gelak lagi..kah kahkah!! lawaklah artikel ni!!kah kah kah!

    ReplyDelete
  2. aku pun gelak jugak kah..kah..kah..
    selama ni umno kata anwar takut ke mekah tanpa mengetahui anwar rupa2nya pernah pergi mekah sebanyak dua kali...
    maka habislah idea umno kah..kah..kah..
    gelak lagi... gelakkan umno...

    ReplyDelete
  3. Salam semua saudara/i seislam..siapa yg pergi haji hanya utk riak lebih baik xpayah prgi haji....biar kita pergi haji siapa pun xtau HANYA di kalangan keluarga dan shahabat2 kita dan allahswt saja yg tahu..itu lebih baik lagi...kerana terlampau menunjuk2 pun SIA2....Muhasabah diri lebih baik...itu pendapat dari saya.....

    ReplyDelete
  4. ada bukti ke anwar pergi haji?

    bila? tahun bila?....kalau setakat artikel mcm nie, sama lah dengan kenyataan Shahrizat Menteri Lembu pasal Feedlot..

    so apa bezanya Anwar dgn Shahrizat dgn Najib?... bila bab UMNO, korang seboleh2 nak cari bukti....kalau setakat cakap kosong mcm ni, aku pun boleh...

    cuba suruh Anwar sumpah dengan Al-Quran yang dia pernah pergi haji dan tidak pernah meliwat.. ada berani kah?.

    ReplyDelete
  5. Hahaha betul2. Pastu super impose gambar gi mekah. super impose plak dgn gambar saiful. Gile betul peliwat tegar nih

    ReplyDelete
  6. Tak kisahler sama ada betul dia dah pergi Haji ke tidak...Ada kena mengena dengan politik ker?

    Apa? Orang pergi Haji nih baik-baik belaka ker? Dah confirm ahli syurga ker?

    Perlu ker bagitau satu dunia nih yang kau dah pergi Haji?

    Jiran aku buat kenduri nak pergi Haji pun ada orang yang datang tak tahu menahu.

    ReplyDelete
  7. Anonymous - Setuju tu....

    ReplyDelete
  8. xde bukti,,thn brp dia g haji tu?? kmi nak tau gak..knp la penulis blog ni main tulis je..tp xde bukti lgsung

    ReplyDelete
  9. korang ni, kalo dah PM mestilah kena eskot..ko tgk je lah mana2 PM/presiden negara lain..mmglah.. hisshh..tak tau sejarah ker?..tak blajar rupenya..anwar tu sapa? org tak payah nk eskot so org pon tak tau dia pg haji ke tak? pg haji mgkn sebelum jolok lobang org...dah pas ni brani lagi ke dia nk pg? Quran pon tak berani nak sumpah...

    ReplyDelete
  10. aku x msuk cmpur

    ReplyDelete
  11. nak hujah yang agak kukuh?.... boleh santai2 ke http://maharajazhou.wordpress.com/2011/11/11/jawapan-sah-ke-tidak-haji-ds-najib-dari-bekas-aktivis-pas/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive