Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Monday, 24 October 2011

TEROPONG MALAM JABATAN LAUT BERHARGA RM56,350 ?


Seperti biasa..
Malaysia suka melakukan keajaiban dengan perkara-perkara yang tidak dapat dijumpai di negara-negara lain dalam dunia ni..

Dari Jet yang tiada enjin sehinggalah wanita "gumuk" yang menabung dari kecil untuk membeli cincin dengan harga USD24juta..
itu belum masuk lagi kapal selam yang tak mahu menyelam...
semua itu memang hanya boleh didapati di malaysia sahaja..

Terbaru,Jabatan Taman Laut Malaysia membeli sepasang teropong versi malam dengan harga RM56,350..



Selain dari "benda-benda" tu..  
Jabatan Taman Laut Malaysia guna duit rakyat Malaysia untuk membeli dua benda ni...
  • Komputer riba dan pencetak warna yang berharga RM3,428 pada harga RM11,845 (lebihan 246 %)
  • Hand-held portable VHF Transceiver yang berharga RM1,561 pada harga RM4,324 (lebihan 177 %)
Mengikut laporan ketua audit..
jabatan tersebut tidak membuat kajian harga pasaran bagi peralatan-peralatan tersebut..

Maknanya...
andaikatalah Jabatan tersebut (JTLM) nak beli aircond 2.0 hp...
kalau supplier kata harga aircond tu RM15 ribu pun..
dorang akan tetap beli jugak.. 
sebab dorang ingat memang itulah harga pasaran semasa di Malaysia ni...

aku tak ler nak kata yang dorang ni bodoh...
tapi itulah gambaran yang kita boleh dapat daripada peristiwa ni..

Begitulah antara al kisahnya bagaimana ketirisan RM28 bilion duit rakyat dihabiskan setiap tahun...

hmmm...
Pegawai-pegawai JTLM ni nak lawan harga beg Kak mah nampaknya...

3 comments:

  1. Cilaka dia punya mak puki, harapkan pagar, pagar makan padi..

    ReplyDelete
  2. peralatan kami ni...

    ReplyDelete
  3. tu la dia yang cari2.buat selalu sampai mati.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive