Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 25 October 2011

RM375 JUTA DUIT RAKYAT LESAP AKIBAT SILAP KIRA KOS!


Sebanyak RM375 juta duit rakyat terpaksa dikeluarkan atau dalam erti kata lain terpaksa diperabihkan bagi menanggung kos tambahan pengambilan tanah akibat "salah kira kos..

Silap atau tidak silap..
salah atau tidak salah kira kos tu aku tak pasti..
sebab yang dapat projek besar-besar ni biasanya "satu geng" jugak... bukan orang lain..
bukan orang PKR..
bukan orang PAS atau
bukan orang DAP pun...
belah depa jugak ler..
songkok tinggi jugak...

biasanya kalau nak kebas duit rakyat memang akan keluar bermacam-macam alasan yang boleh dikategorikan sebagai bodoh..


Silapnya dikatakan bermula dari syarikat konsesi Senai-Desaru Expressway Bhd (SDEB) menganggarkan kos pengambilan balik tanah hanya berjumlah RM365 juta sedangkan jumlah akhir yang dibayar adalah sebanyak RM740.6 juta iaitu perbezaan sebanyak 102.9 %...

THE MALAYSIAN INSIDER

Boleh demam kita dibuatnya...
kalau beza harga 100k ker... atau 200k ker
aku boleh terima lagi..
ini lebih dari sekali ganda...

Dalam laporannya...
Ketua Audit Negara Tan Sri Ambrin Buang berkata, pada pendapat pihaknya Lembaga Lebuh Raya (LLM) tidak meneliti perancangan pembinaan lebuh raya dan aggaran kos pengambilan balik tanah menyebabkan berlakunya pertambahan kos yang ketara.

“Ini menyebabkan kerajaan terpaksa menanggung kos pengambilan balik tanah yang berjumlah RM740.6 juta iaitu peningkatan sejumlah RM375.6 juta atau 102.9 %.

menurut ketua audit lagi..
“syarikat konsesi tidak membuat anggaran kos pengambilan balik tanah projek lebuh raya ini dengan tepat dan realistik.” 

Apa yang geng-geng ni pandai adalah, nak kira berapa nak letakkan harga tol..
yang ni dorang tak pernah nak silap..


Itulah yang payahnyer jika berpolitik sambil berbisnes  sesama kengkawan ni..

last-lastnya.. 
duit rakyat juga yang habis...
rakyat berkali-kali ditipu..
tapi rakyat bersongkok tinggi masih tetap jugak nak mengundi dacing sewaktu PRU...

tak serik-serik...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive