Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 20 October 2011

MENTERI CUBA YAKIN KAN PAS SERTAI HIMPUNAN SEJUTA UMAT


Sejujurnya aku bimbang juga apabila dengar-dengar ada kemungkinan PAS akan sertai Himpunan Sejuta Umat,(walaupun penganjur tahu yang sebenarnya itu bukan himpunan sejuta umat)...
nak kumpul sejuta dalam stadium..? 
hilang akal ke apa..?
kah..kah..kah..

Sedari awal lagi aku dapat merasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan Perhimpunan ini..
yang paling memeningkan aku adalah pihak kerajaan pusat seolah-olah menunjukkan minat terhadap perhimpunan ini yang bertemakan memelihara akidah umat islam..

Jamil Khir begitu berusaha bersungguh-sungguh cuba meyakinkan PAS bahawa perhimpunan itu sesuatu yang baik...
Kalau cadangan berhimpun bagi memelihara akidah umat Islam tu mendapat sokongan dari kumpulan yang selama ni gagal memelihara akidah umat Islam di negara kita ini.. 
apa maksudnya..?

maksudnya ada sesuatu yang cuba disampaikan kepada rakyat disebalik perhimpunan ini..
bukanlah sejujurnya mahu memperjuangkan akidah umat Islam...

Jadi,aku berasa amat lega apabila PAS mengambil pendekatan untuk tidak menyertai perhimpunan ini..

PAS sudah lama memperjuangkan hukum-hukum Allah yang juga termasuk didalamnya hukuman murtad.. 
dan segala usaha PAS selama ini telah mendapat tentangan yang hebat dari kerajaan pusat..

jadi adalah tidak sesuai apabila PAS menyertai perhimpunan ini yang penganjurnya lebih pro kepada kerajaan pusat..

Koh Tsu Koon pun tidak terkecuali menyokong perhimpunan ini..?
kan ker lain macam jer rentaknya tu... hehehe..


PKR juga mengambil langkah untuk tidak akan join perhimpunan tersebut..

Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata "keputusan itu dibuat selepas mengadakan mesyuarat semalam dan semua anggota pembangkang sebulat suara mendapati ia tidak akan memberi hasil yang positif kepada parti tersebut."
"PKR bimbang penyertaannya dalam Himpun kelak akan dipergunakan dan diperalatkan oleh pihak-pihak tertentu terutamanya daripada beberapa parti politik arus perdana," katanya pada sidang media di lobi Parlimen, semalam.

Kalau PAS dan PKR tak join... 
memang perhimpunan seribu umat jer ler...
kah..kah..kah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive