Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 26 October 2011

LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA,SETIAP TAHUN DUIT RAKYAT DIBELASAH TANPA KEINSAFAN


Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan berkata,segala kepincangan yang berlaku dalam kementerian dan jabatan-jabatan kerajaan akan diuruskan mengikut peraturan yang sepatutnya bagi mengelak perkara yang sama daripada berulang..

“Kami sedang mengambil tindakan susulan ekoran laporan (Ketua Audit) dan akan bertindak mengikut peraturan,” kata beliau lagi dengan penuh keyakinan.

Boleh dikatakan...
setiap tahun, apabila laporan Ketua Audit Negara dikeluarkan memang akan terdedahlah  kelemahan jabatan-jabatan kerajaan pusat yang tidak pernah diketahui oleh orang kampung dan termasuklah juga Tok Sidangnya..

dan setiap kali itulah juga akan keluar kenyataan-kenyataan dari "bos-bos" mereka yang berjanji perkara tersebut akan diuruskan dengan baik dan tidak akan berulang...



Meh kita tengok sekejap,betul ker dorang semua ni ambik iktibar atas semua yang berlaku pada tahun-tahun sebelumnya..?

Mari kita tengok...
Laporan ketua Audit Negara bagi bagi tahun 2006..
ada kepincangan tak..?
UTUSAN
 

Tahun 2006 punya audit.. 
Najib siap kata konon-kononnya semua ketua Jabatan dan kementerian wajib jawab..

seolah-olah dorang prihatin ler dengan apa yang berlaku tu....
dan kalau dilihat dari keadaan tersebut,dah tentulah Laporan ketua Audit Negara pada tahun 2007 menjadi lebih baik..
kerana mereka telah ditegur dan janji untuk berubah...

Jadi meh kita tengok pulak laporan Ketua Audit Negara bagi tahun 2007..
UTUSAN
yang ni pun adalah hasil dari Laporan Audit Negara bagi tahun 2007..
UTUSAN
agak-agak korang semua..
dorang berasa insaf dan mahu berubah tak...?
mari kita tengok pulak,Laporan bagi tahun 2008...
UTUSAN
yang aku tengok untuk 2008...
lagi teruk..lagi jahanam...
hanya orang yang kekurangan aliran darah ke kepalanya sahaja yang mampu membuat perkara macam tu..
beli 2 buah lap top dengan harga RM84,640..?
hilang akal ker haper..?

Orang kampung dan Tok sidang masih seperti biasa..
masih menaruh harapan kepada pentadbiran kerajaan BN..
mereka masih yakin, bila menteri-menteri dan SPRM menjalankan siasatan ke atas jabatan-jabatan ni... maka semuanya akan berubah menjadi baik dan semuanya akan insaf...  

keyakinan sia-sia seperti itulah yang ada dalam kepala orang kampung... dan kerana keyakinan yang sia-sia itulah yang mampu buatkan BN bertahan sehingga sekarang..


sama ler jugak dengan Laporan ketua Audit Negara pada tahun 2009.. SPRM siap bukak 13 kertas siasatan lagi...
ingat sesajer ker SPRM nak bukak kertas siasatan..?
walaupun aku tahu akhirnya kertas siasatan tu tak kemana pun..
Malaysiakini
memang banyak penyelewengan,dan pegawai-pegawai kerajaan ini seperti tidak pernah INSAF.. 

nak tengok kepincangan Laporan Ketua Audit Negara 2010 pulak,baca sini , sini dan sini
mungkin mereka merasakan bahawa ketua mereka pun sama juga seperti mereka...

dari orang No.1 sehingga lah ke pegawai rendah... 
semuanya jenis baka yang sama
maka tiadalah nilai keinsafan walaupun seringkali Audit Negara mendedahkan kepincangan-kepincangan yang berlaku..

ITULAH KERAJAAN BN ADANYA...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive