Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 5 October 2011

KEJAP DIJAJAH KEJAP TIDAK DIJAJAH,NAJIB NAK KATA APA PULAK?


Negara kita ni yang aku belajar dulu,adalah bekas tanah jajahan British,
tetapi pada bulan lepas, Pakar Sejarah Dr. Zainal Kling mengatakan negara kita tidak pernah dijajah...


dan hari ini pulak,TPM kita, Muhyiddin Yassin mengesahkan negara kita ni pernah dijajah...

Hari tu geng-geng UMNO beriya-iya mengatakan negara kita ini tidak pernah dijajah,mereka mengatakan sedemikian kerana mahu menafikan yang pejuang Melayu,Mat Indera telah mengangkat senjata menentang penjajahan British di Tanah Melayu pada tahun-tahun sebelum kemerdekaan..

maknanya...
UMNO mahu orang kampung dan pembaca utusan berfikir bahawa..
Mat Indera saje-saje jer memberontak...
saje-saje jer main senapang kat dalam hutan tu...... 
itulah yang propaganda bodoh yang cuba ditonjolkan oleh geng-geng pro UMNO ni...

Mahathir pulak kata,
kita ni secara "teknikal"nya  tidak pernah dijajah...
sebaliknya,Mahathir kata Sultan sesaje jer menjemput British ni...
heran bebenor ler aku..
tapi disebabkan umur Mahathir yang sebegitu,aku maafkan dia..



walaupun muka dia nampak macam sembab jer,tapi apa yang dia cakap tu betul ler..
memang negara kita ni pernah dijajah,itulah sebabnya kita menyambut ulangtahun kemerdekaan setiap tahun..

Apa yang Muhyiddin katakan itu jelas menunjukkan bahawa Zainal Kling tu berbohong,ataupun Zainal Kling tu tak layak untuk diiktiraf sebagai sejarahwan negara..

1 comment:

  1. 请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    Sponsors by Lawrence Tan Subang.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive