Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Friday, 21 October 2011

CAMPAKKAN SAHAJA AZIZ BARI KE LONGKANG!


Campakkan sahaja Aziz Bari tu ke longkang..
sesiapa yang bercakap sama macam Aziz Bari tu.. 
campakkan semua ke longkang..

biar yang tinggal hanyalah yang kaki bodek..
yang tidak jujur dalam berkata-kata..
yang kaki mengampu..

Biar yang tinggal tu dapat membodohkan pelajar-pelajar yang kini sudah semakin bijak menggunakan "jalan demokrasi"

orang yang macam Aziz Bari ini memang tidak berguna kepada negara yang masih mengamalkan sistem penjajah..
kerana orang seperti Aziz Bari ni hanya akan menyusahkan pemerintah..

Penjajah dulu kala tidak suka orang seperti Aziz Bari ni..
maka samalah juga keadaannya kepada pemerintah yang mewarisi sikap penjajah ni..

Sebenarnya aku tak terbaca pulak Aziz Bari ni menghina Rasulullah.. ada ker..?
isu ni isu hina Nabi ker..?

sebab bagi aku..,
jika seseorang itu dihukum kerana mempertikaikan  sesuatu dari mulut dia..
tidak lain tidak bukan mestilah kesalahan dia tu mempertikaikan Rasulullah..

aku tak tahu korang..,
tapi dalam kepala aku.. 
kalau setakat mempertikaikan seorang manusia biasa..
tidak menjadi satu kesalahan pun...

Jadi,dia hina siapa sebenarnya..?
dan betul ker dia menghina..?
salah ker dia bila mengutarakan fakta yang benar..?

Kes Aziz Bari ni samalah juga dengan kes Karpal Singh yang ingin menyaman Sultan Perak..
UMNO telah menyediakan ruang bagi raja dan Sultan disaman semasa membentangkan:-

RANG UNDANG-UNDANG AKTA PERLEMBAGAAN (PINDAAN) 1993
PENGHAPUSAN KEKEBALAN RAJA MELAYU DALAM SISTEM
DEMOKRASI BERPARLIMEN DAN RAJA BERPERLEMBAGAAN 
pada18 January 1993..

jadi bila Karpal Singh nak saman Sultan Perak,UMNO lah yang bangkit dan berlakon seolah-olah UMNO lah pejuang kepada kedaulatan Raja-Raja.. 

Sekarang ni.. 
nasib yang hampir sama menimpa ke atas Aziz Bari..
Aziz Bari dihukum oleh orang yang baru 2 bulan "dihantar" ke UIA sebagai rektor UIA, Datuk Prof Zaleha Kamaruddin,
Datuk Prof Zaleha Kamaruddin menjawat jawatan tersebut bermula pada tarikh 10 Ogos 2011 baru-baru ini...

dengan beralasankan "memberikan kenyataan yang bertentangan dengan kepentingan universiti", Maka Aziz Bari digantung sehingga notis dikeluarkan...


aku teringat lirik lagu Pak Pandir lak...

"Oh puji lah aku
Ampu lah aku
Senang hidupmu
Ada tangan tadah
Ada maruah campak"


Aziz Bari.. 
biar orang campak kau ke longkang..
asalkan kau tidak mencampak maruah kau ke longkang..

1 comment:

  1. 请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    Sponsors by Lawrence Tan Subang.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive