Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Sunday, 9 October 2011

BALASAN YANG BN BAGI PADA PRU12,JANGAN KITA ULANGI PADA PRU13


Selepas PRU13 nanti..
nasib kita rakyat malaysia akan menerima nasib yang sama sahaja,seperti tahun-tahun dahulu...
 
semua akan kena tipu dek BN..
masa tu barulah kita kata,kalau aku tahu macam ni lebih baik aku tidak undi BN..

Pilihanraya ke 12  adalah pada 8 March 2008...
Hanya selepas 3 bulan daripada berakhirnya PRU ke 12,kerajaan BN telah memperdayakan kita semua dengan menaikkan harga petrol...
masa tu semua mengeluh... 

termasuklah orang UMNO yang bersongkok tinggi tu..
yer lah,kalau dorang tunjukkan kad UMNO tu pada bangla yang jaga kauter kat stesyen minyak tu pun,dorang tetap kena bayar harga yang sama jugak...
bukannya dapat diskaun jika undi UMNO [minyak naik]


dan selepas itu kita akan dengar bermacam-macam saranan "pelik" dari kerajaan..
dan pembaca utusan dan penonton setia TV3 sudah pasti akan mengikut saranan kerajaan tu.. 
sampai terlewat gi kerja.. nak jimat minyak ler katakan...




kita juga akan dihidangkan dengan pelbagai berita-berita yang menyebabkan kerut kat dahi kita semakin bertambah garisannya...


Selepas itu,kita diminta supaya mengubah cara hidup..
kena sesuaikan dengan keadaan yang BN akan tentukan bagaimana caranya untuk kita menjalani kehidupan...

Kalau BN kata kita kena pakai "singlet" jer,kita terpaksa ler pakai...
apa nak buat...
itu kerajaan yang kita pilih... [kosmo 1 july 08]



Itu memori pahit kita pada tahun 2008...
takkan selepas PRU13 ni nanti pun kita nak kena lagi macam 2008..?

Takkan kita nak masuk lubang biawak 2 kali kot...?
tapi masalahnya,kita ni dah naik jemu dah masuk lubang biawak ni..
dah berkali-kali dah...
kah..kah..kah..

1 comment:

  1. 请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    Sponsors by Lawrence Tan Subang.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive