Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 20 September 2011

MEMANG BETUL ADA BANGLA JADI WARGANEGARA LAYAK MENGUNDI.


Memang ada Rakyat Bangladesh telah menjadi warganegara Malaysia rupanya..
lepas tu rakyat malaysia dari bangla ni boleh mengundi...

Menurut kata Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara, Datuk Jariah Mohd Said dalam satu kenyataan media, beliau mengatakan hanya 37 rakyat Bangladesh yang diberikan kerakyatan Malaysia sejak 1998 sehingga Ogos tahun lalu.

maknanya benda-benda pelik dan lawak seperti ini memang ada berlaku,jadi tak boleh ler nak kata LANGSUNG TIADA orang Bangla yang telah diberikan taraf warganegara,kalau ikut kata Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara ni jumlahnye tak ramai ler..

tapi itu kata dia...

yang sebenarnya kita tak tahu..
apa yang pasti...
perkara seperti ini memang ada,memang berlaku dan tidak mustahil...

jadi kepada sesiapa yang terus mengatakan perkara yang dikatakan oleh Perdana Menteri Bangladesh tu,bahawa rakyat negaranya boleh mendapat kewarganegaraan Malaysia dan boleh pula mengundi di Negara ini sebagai "palsu" dan "tidak benar",eloklah berfikir sekali lagi...
kerana isu ini bukan lah sesuatu yang boleh dipandang ringan oleh rakyat Malaysia...[rujuk artikel disini]

 kenyataan Perdana Menteri bangladesh tu telah dihilangkan..

Jadi nak tak nak kita kena akui jugak bahawa orang Bangla pun ada jugak yang dapat jadi rakyat Malaysia...
cuma yang kita kena persoalkan adalah..

BETUL KE HANYA 37 ORANG SAHAJA..?

Umum mengetahui bahawa kerajaan kita ni selalu berdolak dalih...
kejap kata nak buat jambatan bengkok
lepas tu nak buat jambatan lurus pulak..
lepas tu terus batal pulak..

kejap kata harga minyak tidak akan naik..
tup tup tak sampai dua bulan,harga minyak terus naik harga...

lepas tu dulu tahun 2008, pernah kata nak guna dakwat kekal..
lepas tu bila dah nak PRU 12 tak jadi le pulak..

dulu juga kerajaan pernah menafikan dakwaan Dato' Seri Anwar Ibrahim menganai PKFZ,
kerajaan kata dakwaaan itu tidak benar...
tapi sekarang ni bekas menteri sedang turun naik mahkamah kerana didapati berbohong dalam skandal PKFZ...

jadi korang nak percaya membabi buta je ker bila kerajaan kata hanya 37 orang bangla sahaja yang dapat kerakyatan Malaysia ni..?

nak percaya ker hanya 14 orang bangla yang dah jadi rakyat Malaysia ni boleh mengundi..?

1 comment:

  1. hahahahhahahahahaa..bro ko cek dulu sumber brite 2...website 2 da kene hack sblm nie..jgn la sebar2kan fitnah ni

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive