Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Saturday, 24 September 2011

MAHATHIR KATA UMNO TAK PERNAH KATA APA-APA TENTANG HUDUD?


korang baca ni dulu...
 
UMNO tak pernah kata apa-apa tentang hudud..?
itulah yang disuarakan oleh lelaki yang berumur 85 tahun..
samada dia nyanyuk atau dia terlupa...
kita maafkan dia...

tapi kalau dia terlupa mari kita ingatkan dia..
  •  "Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan" - (Kenyataan Najib Razak pada 20hb April 1983 )
 
  •  "Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti." - (Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 UMNO bahagian Johor.
 
  • "Hukum rejam kepada penzina adalah primitif " - (Kenyataan Tun Dr. Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim)
 
  • "Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam". - (Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan)
 
  • "Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?" – Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan).
 
  • "Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik." - (Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan).
 
  • Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.”.- (Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992).
 
  • ” Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan" - (Sulaiman Daud, temubualnya dengan media massa, 20 Ogos 1993) 
 
  •  “Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini.” - (Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994) 
 
  •  “Saya akan memastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud.” - (Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi UMNO, 1994)
 
  •  “Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama’) ialah mengajar, bukan mentadbir.” - (Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994).
 
  •  “Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud.” - (Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994).
 
  • “Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan.” - (Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan wartawan, 18 Ogos 1991.
 
  •  ‘Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam rakyat Islam yang mati dan kudung sudah tiada tangan dan
    kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama’. -
    (Tun Dr. Mahathir Mohamad 2/5/92) .
 dan meh kita tengok apa yang PM kita katakan tentang hudud ni pulak..
Jadi UMNO ada niat nak laksanakan hudud atau pun tidak..?
UMNO tak pernah keluarkan apa-apa kenyataan berkenaan hudud ni seperti yang didakwa oleh mahathir..?

aku rasa eloklah mahathir duduk kat rumah dan kunyah sireh banyak-banyak...
kah..kah..kah..
 

    3 comments:

    1. boleh bg references ntok sumber2 nih dop?nk kshihsan brita.nk share tp tkt jd fitnah.

      ReplyDelete
    2. tuh slh kytaan tuh..bkn UMNO yg xde niat.tuh individu yg xde niat. contohnya dlm PR, Karpal Singh xde niat nk hudud n ngara Islam.tp kt xckp PR yg tntg hudud pun.

      ReplyDelete
    3. nampak sangat mahathir yang takut sebenarnya sebab tulah dia tegah habis habisan hukum hudud ni. apa yang dia kata semuanya tak relevan.

      ReplyDelete

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Blog Archive