Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Saturday, 24 September 2011

ISA DIGANTI DENGAN BAPAK ISA..?


ISA diganti dengan bapak ISA..?

ISA dimansuhkan..
rakyat bersorak gembira.. orang kampung puji Najib ni bagus..
kalau bukan sebab kaki penipu dah tentu ada yang nak ambik dia jadikan anak menentu..
anak jadi bini kedua pun tak mengapa lah..

Najib ni memang tak peduli apa pun cakap-cakap kepimpinan UMNO dibelakang dia...
dia peduli haper...

Sebab Najib tahu,dia hanya berlakon dan ambil peluang mood rakyat yang pastinya suka bila dikatakan ISA dimansuhkan.....
pemimpin UMNO yang suka tunduk sambil cium tangan tu memang tak tahu apa-apa tu...
Ini ibaratnya..
hapuskan ISA.. tukar nama..
buat lesen baru...
ISA tetap ada,tapi dengan nama yang baru...

lepas ni kalau pemimpin PR berucap mengutuk kerajaan dan Najib,mungkin juga ada tuduhan yang direka-reka bom molokov koktail dan peralatan perang ada dibawah pentas ceramah.. 
kah..kah..kah..

kalau rakyat berhimpun secara aman bagi membantah kerajaab pulak,akan ada senjata-senjata yang akan ditemui..
sama macam yang kerajaan reka-reka cerita pasal Bersih 2.0 dulu tu...

Tak caya..? meh tengok sini... apa yang utusan ni cuba sebarkan ketakutan palsu kepada rakyat

kita sebenarnya tidak kemana-mana dalam soal ISA ni...
semuanya masih sama... cuma Najib dapat kredit dari orang melayu yang percaya Najib telah melakukan perubahan..
sebab orang melayu ni ingat Najib dah mansuhkan ISA,dan digantikan dengan akta yang lebih adil.. melayu ssecara sedar telah ditipu oleh BN..

mari kita tengok macam mana caranya BN nak sumbat orang dalam akta baru tu nanti...
contoh tengok sini.. tengok apa sekutu utusan si berita hairan ni laporkan..

Kita semua tahu,Bersih 2.0 tak ada unsur-unsur keganasan..
semua tu direka untuk menggambarkan Bersih ni ganas jer..
kalau dalam soal Bersih 2.0,mereka boleh mencipta perkara yang tidak wujud.. apa jaminan yang kita ada perkara seumpama itu tidak akan berulang lagi...?

Kita sebenarnya perlu tukar kerajaan jer...
tukar Perdana Menteri..
kalau namanya menteri dari BN dan UMNO,memang banyak yang tak betul dari perkara yang betul..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive