Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 7 September 2011

HINA ISLAM..NABI MUHAMMAD..DAN ALLAH.. JAKIM TAK ADA KUASA ATAU "TAK KUASA"


Blog hajjah wuzara yang menghina Islam,Nabi Muhammad dan juga menghina Allah semakin bertambah berani..
semakin bebas lak dia menghina kesucian agama Islam,menghina Nabi Muhammad dan menghina Allah Maha pencipta alam ini..

seolah-olah dia berada di dalam sebuah negara komunis!!..
seolah-olah dia berada dalam negara yang tiada undang-undang...
berbelas-belas laporan polis yang telah dibuat oleh pelbagai pihak,namun blog itu semakin lantang menghina Allah dan Nabi Muhammad.....
ibaratnya macam kereta yang dah dipasang turbo...
semakin laju dia mecoretkan penghinaan kepada agama Islam..

Jingga 13,sebuah NGO yang dianggotai oleh sukarelawan-sukarelawan muda negara kita ini telah menyedari isu penghinaan ini seperti tiada kesudahan...

maka atas rasa keperihatinan Jingga 13 ini telah membawakan mereka kepada langkah menghantar memorandum kepada SKMM dan juga JAKIM,dengan harapan akan ada sesuatu tindakan akan diambil bagi menghentikan penghinaan yang amat memedihkan hati umat Islam ini...


penghinaan yang dilakukan itu terlalu teruk sehingga dirasakan tidak sesuai untuk meletakkan satu contoh pun disini...

Jingga 13 telah menghantar memorandum kepada SKMM pada tengah hari dan pegawai yang diarahkan untuk menerima memorandum itu telah menerima memorandum itu dengan sikap yang baik dan profesional..

lianglahad dimaklumkan bahawa Jingga 13 juga berhasrat mahu menyerahkan memorandum tersebut kepada JAKIM...

tetapi Lianglahad difahamkan bahawa pihak JAKIM menolak untuk menerima memorandum tersebut dan hanya memanggil pihak polis sebagai wakil JAKIM bagi memaklumkan kepada pihak Jingga 13 bahawa penghinaan terhadap Allah,iaitu TUHAN kepada kita semua dan juga Tuhan kepada pengarah JAKIM adalah bukan dibawah kuasa JAKIM...

benarkah JAKIM ni tiada kuasa untuk melakukan sesuatu ataupun JAKIM "tak kuasa"..
kalau kata orang perak",tak kusior.." 

mari kita sama-sama tengok benarkah JAKIM tidak mempunyai kuasa yang khusus dalam isu yang sebegini...? apakah fungsi JAKIM yang sebenarnya..?


adakah Bos JAKIM hanya berminat terhadap isu-isu politik yang akan menampakkan UMNO itu sebagai betul dan Pakatan Rakyat sebagai salah..?
sepertimana dalam isu doa dalam khutbah yang berlaku di Pulau Pinang pada tahun lepas,
adakah Bos JAKIM hanya minat layan politik... ?

kenyataan media ni dikeluarkan hanya dalam masa 10 hari selepas doa kontroversi tu timbul
kalau beginilah sikap JAKIM,maka akan semakin beranilah orang menghina Islam secara terang-terangan..
janganlah terkejut jika anak muda kita nanti dengan selamba sahaja menghina Al Quran dan Allah tanpa ada sekelumit rasa takut pun...

aku teringat tentang hadith Nabi Muhammad SAW..

Rasulullah saw bersabda: ‘apabila amanah telah hilang dan tidak diamalkan lagi oleh manusia, tunggulah kiamat akan tiba’. Para sahabat bertanya, ‘bagaimana amanah boleh hilang? Rasulullah menjawab, apabila sesuatu jawatan dipegang oleh orang yang bukan ahlinya…”

1 comment:

  1. memang telah diketahui umum oleh orang islam, JAKIM tiada kuasa tentang isu menghina islam dan rasulullah. Tugas hakiki JAKIM adalah menentang segala rupa usaha menghidupkan islam Tahukah anada apa akropnim JAKIM? J-Jabatan A- anti K- Kemajuan I- Islam M- Malaysia....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive