Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Monday, 12 September 2011

CUKAI 6% DITANGGUH SEHINGGA SELESAI PRU13.


Diberitakan pada hari ini bahawa 4 syarikat utama telekomunikasi negara ini bersetuju untuk menangguhkan perlaksanaan cukai 6% itu "selepas dipujuk" (konon-kononyer lah) oleh Kerajaan yang diwakili oleh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim..
faktor masa,kerajaan akan tentukan masa yang sesuai

keputusan itu telah di capai selepas golongan-golongan bangsawan tu bermesyuarat selama hampir dua jam..
dan ianya juga bukanlah satu keputusan pembatalan secara muktamad oleh kerajaan...

keputusan yang dilakukan hanyalah penangguhan sementara..
keputusan dicapai oleh  kerajaan dengan 4 pemain utama telekomunikasi ini sekadar wayang politik..
ini kerana asas dan alasan  utama bagi penangguhan itu hanyalah disebabkan faktor "MASA TIDAK SESUAI"..
bukanlah  kerana faktor permasalahan dan bebanan kos yang tinggi kepada rakyat menjadi asas kepada penangguhan tersebut..


Maka bersoraklah rakyat di luar bandar dan juga pembaca setia utusan dengan penangguhan tersebut..
apalah gunanya kita bersorak gembira jika penangguhan yang dilakukan hanyalah seketika,
iaitu sehingga PRU13 tamat..

korang percayalah kata aku ni..
yang membuat semua keputusan ini adalah kerajaan,syarikat Telco tu tak kisah pun bab "bila" nak kenakan cukai tu..
kalau cukai tu dikenakan sebelum atau selepas pilihanraya pun,tak mendatangkan apa-apa kesan pun kepada syarikat-syarikat tu. 

dan korang kena tahu,pengumuman cukai 6% tu bukanlah dibuat oleh syarikat Telco tu secara memandai-mandai dorang jer,dah tentulah "restu" dari kerajaan diperlukan untuk membuat pengumuman sebesar itu.. [tengok sini]

kerajaan mengambil langkah penangguhan tersebut kerana bimbangkan kemarahan rakyat yang semakin meningkat pada saat-saat tarikh pilihanraya ke 13 semakin hampir..
dan jika diteruskan juga pada ketika ini sudah pasti akan menjejaskan peluang BN untuk mempertahankan Putrajaya pada PRU13 nanti....
  

aku memang heranlah, kenapalah helah BN kebelakangan ni nampak serba tak kena.. perancangan mereka terlalu mudah untuk dijangka...


sekejap Syarikat Telco berkuasa.. 
sekejap Kerajaan berkuasa..
sekejap kita dijajah..
sekejap kita tak pernah dijajah..
kah..kah..kah..
memang style  kerajaan zaman 80an le UMNO ni..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive