Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Friday, 9 September 2011

CUKAI 6% BEBAN SYARIKAT SEJAK 98 DI ALIH KE BAHU RAKYAT!!


Pada 15 september 2011 ni,rakyat Malaysia akan sekali lagi membantu syarikat besar menambahkan lagi keuntungan mereka..


apabila cukai 6% dialihkan kepada kita,maka secara tidak langsung kita mengambil alih tanggungjawab syarikat besar... dan kita sekaligus membantu mereka mendapatkan lebihan pendapatan dalam perniagaan..

kenapa pulak kita yang dijadikan sasaran untuk menampung cukai ni..? 
dan semua cukai yang sedia ada..? 
dan cukai-cukai yang masih belum diperkenalkan dan yang akan diperkenalkan kepada kita dari masa ke semasa pulak...?

mudah sahaja jawapnya..
kerajaan tengok rakyat negara ini sentiasa nampak dan akui setiap apa yang kerajaan buat itu sebagai perkara "yang betul..." 


lagipun kerajaan dah "mahir" dalam memainkan perasaan rakyat malaysia ni..
terutamanya orang melayu.. 

kerajaan baru-baru ni sibuk bangkitkan isu "patriotik" dengan memainkan isu komunis yang sebenarnya tiada apa-apa isu pun sejak dari mula...

kemudian bila kerajaan dah nampak rakyat leka dengan asyik memikirkan isu lama yang berlaku pada tahun 1950an.. 
maka kerajaan secara senyap  mengalihkan bebanan cukai 6% syarikat telekomunikasi kepada bahu rakyat pulak...

apa yang kerajaan buat ni kita boleh ibaratkan, orang yang nak kentut ditengah orang ramai,dia akan kentut sambil buat-buat "batuk"... 
 niatnya hanya satu,dia nak melepaskan hajat kentutnya tanpa didengar oleh orang lain... harap-harap orang ramai hanya dengar dia batuk saja..

tapi apa yang dia silap adalah... bunyi kentut memang tak dengar,tapi bau nya tetap dapat menyesakkan nafas orang ramai.. 
cukai ni bukan dikecualikan atas kau kalau kau orang UMNO... baik aku,engkau,dia..semua kena...

jadi,lupakan isu komunis...
tak adanya isu Mat Sabu sokong komunis..
semua tu hanya mahu alih perhatian kita sahaja atas segala kelemahan dan kesilapan kerajaan...

nak patriotik boleh..
tapi sekarang ni kita ada isu semasa yang lebih besar...
isu kos hidup, isu murtad , isu blog menghina Islam contohnya...
isu ni berlaku sekarang ini.. pada saat ini..
kenapa kita tak mahu buat sesuatu pulak...?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive