Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 8 September 2011

6% CUKAI TOP UP,MELAYU HERAN APA..


6% cukai prepaid yang dikenakan ke atas pengguna adalah hasil sokongan kita kepada BN..

BN sememangnya tahu bahawa rakyat malaysia terutamanya kaum melayu akan tetap sokong BN dan akan sentiasa menyokong kenaikan harga walaupun sehingga terpaksa membuat part time selepas balik dari kerja,
sampai sakit tulang belakang...
 
susah macam mana pun..
kena tipu macam mana pun..
melayu tetap juga akan terus menyokong BN..
kalau kena cukai 80% pun..
melayu heran apa..
itulah melayu UMNO kalau korang nak tahu..


ni mesej yang aku terima petang tadi..

6% cukai ni hanyalah salah satu daripada penyumbang kepada kenaikan kos kehidupan kita.. 

ingat! rakyat bukan bising dengan 6% ini.. 
sebab ada yang memberikan hujah dungu dengan berkata 
"alah,takkan 60sen pun tak mampu kot.." 
memang dungu betul hujah yang macam tu..
isu nya disini adalah...
sini 6%.. sana 20%.. sinun 17%..sinan 30%
siti 40%.. sunun 13%...
kalau dok kira-kira semuanya akhirnya terbaring dengan tangan di atas dahi le jawabnya..

BN tak sampai hati nak biarkan syarikat-syarikat besar semua tu menanggung cukai.. 
nanti terbeban lak "orang-orang kaya" tu kan..?
jadi kita rakyat ni lah yang terpaksa menggantinya pulak..


kalau korang nak tengok lagi "kejutan-kejutan" dari BN ni, korang sokonglah BN lagi... 
sebab biasanya harga petrol akan naik selepas PRU..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive