Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 11 August 2011

WOOOOIIIII ROSMAH BISING NAK BAJET PERMATA LAGI...


Rosmah mahu perluaskan projek Permata

 

Woooiii.. kak mah nak duit rakyat lagi oiii...
korang tak mau kasi ker..?
dia dah bising dah tu... siap perli-perli lagi tu... kah..kah..kah...

korang nak bagi ke tak..?
korang nak ngeluh pasal sekang ni satu dunia tengah ada masalah ekonomi..?
korang nak kata kat malaysia ni ramai yang susah dan niskin samapi kena minta duit dari gereja..?
korang nak kata pekerja Dawama takde duit nak raya ni...?

haiii... tu bukan apa yang ada dalam kepala otak kak mah tu...
kak mah tak kisah semua tu.... 

janji kak mah dapat bajet tambahan jer...
korang nak pelingkup ker... takde duit ke kak mah tak kisah.... hai laki dia PM tu beb... apa dia kisah..?

Kak mah kata,Projek Permata Pintar yang dikendalikan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang menunjukkan pencapaian membanggakan akan diperluaskan ke seluruh negara..

Namun begitu, cadangan untuk memperluaskan projek itu ke negeri-negeri lain bergantung pada peruntukan dari kerajaan,(nampak tak dia bagi signal tu..?)
ujar Rosmah yang merupakan Penaung Program Permata Negara.

Beliau berkata kejayaan projek berkenaan terbukti apabila pelajar-pelajarnya memenangi beberapa pertandingan penyelidikan dan seni di peringkat antarabangsa.

“Sehubungan itu, kami merancang untuk memperluaskan projek ini ke negeri-negeri lain agar bakat-bakat pelajar ini tidak disia-siakan.
“Kita mahu memastikan semua anak-anak ini mendapatkan pendidikan dan kemudahan yang terbaik.
“Namun begitu, bajet menjadi kendalaan,” (nampak tak dia perli korang lagi tu...? korang tak kesian ker..?)

katanya kepada pemberita mengenai kejayaan pelajar Projek Permata Pintar dan Permata Seni Muzik di Seri Perdana di sini.

“Saya banyak kali ditanya tentang apa yang kami (Permata) buat dengan bajet. 
Anda lihat ke mana perginya bajet itu. Kisah kejayaan pelajar Permata Pintar menjadi bukti.
kah..kah..kah.. 
 
“Semua peruntukan diurus oleh bendahari. Saya tak ada kena mengena dengan semua ini (peruntukan). Saya beri jaminan kepada anda semua peruntukan yang kerajaan beri dibelanjakan dengan baik,” katanya.
kah..kah..kah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive