Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Monday, 29 August 2011

SHAFIE APDAL KATA HARGA PETROL,GULA DAN GAS BERBEZA-BEZA HARGA?


Harga petrol mempunyai harga yang berbeza-beza ke dalam negara kita ni...?
harga gula macam mana pulak..? 

masih ada tak kat mana-mana kampung yang jual gula ni dengan harga RM 1.45/kg lagi?
Aku tanya sebab takut aku tersalah fakta dan mana tahu kot-kot benda ni memang benar berlaku di sesetengah kawasan..

setahu aku,kalau petrol ni, harga standard jer seluruh negara tak tahu lah pulak kalau kat negeri yang lain...
sebab bila Shafie Apdal kata,
"tidak ragu bahawa harga barangan tinggi di sesetengah kawasan,tetapi murah di sesetengah kawasan yang lain"
aku jadi sedikit keliru...


takkan ini pun si Shafie ni nak menipu gak kot...?
kalaulah dia keluarkan kenyataan tanpa berfikir,maka dia tak boleh nak marah ler kalau orang kata dia ni kurang pengalaman tentang masalah rakyat bawahan ni..
sebab setahu aku rata-rata rakyat negara ni sangat-sangat terjejas dek kerana kenaikan harga minyak petrol ni...

kalau setakat harga gulai lemak ikan patin,kat kedai mak cik limah tu,orang tak ler heran sangat.. sebab kita ada pilihan lauk lain lagi...
sama gak macam harga makanan kat kedai mamak,memang mahal... tapi setakat ni tidak pernah menjadi isu besar dalam kehidupan rakyat jelata...

tapi kalau pasal harga minyak petrol,gas,gula dan juga barangan runcit lain rakyat memang ambil serius..

rumah Shafie Afdal ni barang semua free kot...
mungkin duit rakyat yang digunakan untuk bayar segala makan minum dia..
tu pasal ler dia sanggup keluarkan kenyataan bengap tu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive