Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 30 August 2011

RUMAH TERBUKA MALAYSIA DI PULAU PINANG TAK ADA MOTIF POLITIK?


Aku susah nak percaya bila Rais ni kata tak ada motis atau pun tujuan politik didalam penganjuran rumah terbuka malaysia di Pulau Pinang pada tahun ini..

tapi aku bagaimanapun tidaklah mahu komen lebih-lebih,kita tengok dulu inti pati kandungan program tu nanti..

bukan apa,macam solat raya hari ni,kawan aku call.. 
dia kata hari ni dia solat di dalam kawasan Felda,sebelum solat,kawan aku kata pengurus felda ada memberikan ucapan "perutusan Raya"... 

kawan aku kata dalam ucapan tu siap ada diselitkan unsur-unsur propaganda secara halus.. siap cerita tentang negara luar...apa kena mengena solat hari raya dengan cerita luar negara..? 
apa kena mengena "Perutusan Raya" dengan isu negara luar pulak..?

kalaulah pengurus felda tu nak sampaikan ucapan sempena hari merdeka aku faham ler...
tapi dia kata dia cuma nak sampaikan "Perutusan Raya"... apa yang dia cuba selitkan tu aku tak nampaklah keperluannya disitu..

Kalau orang yang biasa dengan politik,dia akan terus tangkap ler itu semua adalah "Propaganda" tapi mana-mana yang tak faham,dia akan terima jugak le benda ni masuk ke dalam kepala dia tanpa dia sedari..

2 comments:

  1. 请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    ReplyDelete
  2. 请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive