Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 3 August 2011

PENGERUSI SPR; TAK TAHU KE, ATAU TERNYATA KAKI PENIPU ?


Maafkan lah aku kerana aku berkata macam tu...
tetapi tadi semasa tengah rilek memandu kereta..
aku terdengar temuramah Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof dengan Radio RTM...

temuramah tu membuatkan aku semakin lapar pulak...
dalam hati aku,aku kata "bangang ke dia ni,,?"

macam mana seorang pengerusi SPR boleh memberikan jawapan yang begitu bodoh sekali terhadap soalan DJ radio tadi...

DJ radio tu bertanyakan tentang "pengundi hantu" dan Tan Sri ni memberikan jawapan bahawa:
"Pengundi hantu yang dimaksudkan oleh parti-parti politik itu sebenarnya adalah pengundi yang sah,pengundi ini telah mendaftar pada umur 21 tahun dulu,kemudian berhijrah ke luar sehingga sudah lama bekerja di bandar,dah beli rumah dibandar,dan dah beranak pinak..."

"jadi bila sudah lama berhijrah,sekali dia balik mengundi,orang kampung pun tak kenal dengan dia dah... itu yang dikatakan pengundi hantu selama ini,pengundi asal yang bekerja diluar balik mengundi" terang si Pengerusi SPR, yang sepatutnya dipegang oleh  seorang yang bijak..

aku bila dengar jawapan dia tu... terus aku kata dia ni bangang....

aku bagi contoh di Dun Sri muda... pengundi yang pindah daftar pemilih begitu ramai.. tetapi pengundiyang baru sahaja pindah alamat yang didaftarkan pada bulan february dan march 2011 ini,semuanya tidak menetap di alamat yang seperti yang di daftarkan di dalam SPR..... tengok sini.

Aku malas ler nak membangangkan orang...
tetapi dari apa yang aku dapati jawapan Pengerusi SPR tu...
memang BANGANG!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive