Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 30 August 2011

MCA TAK BAGI JAIS MASUK GEREJA PERIKSA ORANG MURTAD


MCA tak bagi JAIS masuk gereja tanpa waran..
itulah kenyataan MCA semalam...
aku pun tak tahu kenapa secara tiba-tiba MCA Selangor keluarkan kenyataan ni...sedangkan MB Selangor pun kata apa-apa pun tunggu laporan dari JAIS..

Tapi kenapa kali ni MCA macam dah tak dapat tahan sabar dah...
mungkin kerana mereka cuba nak jadi HERO kepada "bukan Islam.."
atau pun mereka cuba untuk memanaskan parti mereka yang sudah lama agak "sejuk membeku" di Selangor ini..

kira macam nak tunjuk garang sikit ler..
tapi kalau " dubuk" yang dah takde gigi,sape nak takut....


cuma yang aku pelik tu,kenapa Pengerusi MCA Selangor ni nak kaitkan dengan DAP lak ni..?

kalau nak menyalak,menyalak ler sorang-sorang...
pemimpin DAP semua tahu bahawa Menteri Besar Selangor pun tidak dapat apa-apa maklumat khusus dan laporan dari JAIS lagi.. jadi Selangor tidak dapat keluarkan apa-apa kenyataan tentang isu ini.. 
(ini kali kedua MCA cuba pancing pemimpin DAP supaya mengeluarkan kenyataan berkenaan isu gereja ni..)

PAS nak jumpa JAIS pun tak boleh, sebab JAIS dapat nasihat dari Sultan agar tidak berjumpa dan berbincang dengan mana-mana pihak terutama parti politik agar tidak merumitkan lagi keadaan..

JAIS kata selepas raya baru siap laporan tu..
pemimpin DAP pun boleh sabar menunggu laporan dari JAIS tu siap... 
kenapa MCA pulak yang tak sabar-sabar macam orang nak terberak je ni..

MB tak dapat apa-apa maklumat mengenai operasi pemeriksaan JAIS tu,tetapi UMNO dan Bloggers upahan UMNO dapat semua maklumat.. dari senarai nama,gambar dan termasuklah video...

semua maklumat tu MB Selangor tak ada acces dan apa-apa info pun...
macam mana UMNO yang dapat dulu.. korang fikir ler sendiri..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive