Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 31 August 2011

MAHATHIR AGUNGKAN PEJUANG ,SEHINGGA BAHAYAKAN AKIDAH.



Aku tak tahu apa ajaran yang diterapkan ke dalam dada orang UMNO ni...
mungkin mereka terlalu taksub dengan sejarah yang telah diterapkan ke dalam dada mereka..

mungkin juga itulah sebabnya, kalau kita persoalkan kesilapan kerajaan dan sikap pecah amanah pemimpin-pemimpin negara kita,maka kita akan dianggap sebagai pengkhianat kepada negara,petualang negara dan pelbagai lagi cemuhan...

korang puji pemimpin UMNO,
korang akan dipuji oleh orang...
korang dedah sikap pecah amanah pemimpin UMNO,
korang pulak yang akan dikeji oleh orang..
begitulah adanya politik dalam negara kita ni...

artikel dibawah ini aku ambil dari "berita terkini" utusan online..
mungkin akan disiarkan pagi nanti kot...
aku pastekan sekali dengan iklan kerana aku nak menunjukkan berita ni memang datang dari utusan..
aku pasti,orag UMNO pasti tidak dapat menerima berita ini...

tapi jika mereka benar-benar percaya kepada Qada' dan Qadar,pastinya mereka akan bersetuju dengan aku bahawa akidah mahathir dalam keadaan bahaya ketika mengeluarkan kenyataan ini...
lihat ayat yang aku dah gariskan tu...

setahu aku,mengikut apa yang diajarkan kepada aku tentang agama semenjak aku kecil lagi adalah,
Allah lah yang telah memberikan kita umat manusia ini segala macam nikmat..
nikmat merdeka, nikmat minum, nikmat bernafas, nikmat "merasa" dan banyak lagi nikmat yang Allah kurniakan kepada kita...

kita berjalan ni pun,hatta masa korang baca blog aku ni pun,nikmat melihat tu adalah kurniaan Illahi...
bukan BN yang bagi nikmat pada kita,bukan UMNO,bukan PAS mahupun PKR...

tetapi Allah lah yang memberikan nikmat kepada kita

JADI,bolehkah kita lafaz ayat "mereka (pemimpin lah) yang memberikan nikmat kepada kita" ?
tidakkah boleh membawa kepada rosaknya akidah kita..?

13 comments:

  1. korang ni memang la menakjubkan...amik straight kata-kata orang memang la dapat yang straight. Kita tau ke maksud sebenar Mahathir tu. mungkin dia maksudkan "berusaha mencari nikmat" kemerdekaan. jangan ler skeptikal sangat. Open minded siket..“Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka ” QS 13:11, berusaha tu ler yang pemimpin lama-lama dulu buat. jadi atas usaha mereka dapat lah kita merasa nikmat kemerdekaan.

    sokong PAST

    ReplyDelete
  2. kepada yg di atas, maksud "berusaha mencari nikmat" tidak tepat jika mahu dipadankan dengan kata-kata Tun Mahathir tu (mungkin dia keliru dengan ucapannya)...

    lagi satu pula, kata-kata Tun Mahathir itu memang tak perlu untuk kita ke sana ke sini demi memahami apa yg dia ucapkan...sememangny dia menyebutnya secara terus, maka kita memahaminya dengan secara terus pula....

    maka wajarlah Tun Mahathir mengakui kekhilafannya itu..

    ReplyDelete
  3. kalau Mahathir guna ayat "disebabkan merekalah kita dapat mengecapi nikmat kemerdekaan ini" maka di situ ada membawa maksud pemimpin itu merupakan "penyebab" ..
    jadi memang setiap sesuatu itu ada penyebabnya..

    tetapi ayat yang mahathir gunakan itu adalah direct,dia mengatakan "kerana mereka YANG memberikan nikmat kepada kita"..siapa mereka tu..? Allah ker..? tidak, dia maksudkan pemimpin2 itu yang memberikan nikmat tanpa didahulukan perkataan "sebab" atau "penyebab"

    itulah sebabnya aku katakan dia bahayakan akidah dia...

    ReplyDelete
  4. Islam tu mudah tapi org2 mcm kau ni lah yg menyusahkan dan mencari ruang utk mencari salah silap org aje...kalau mcm tu haram juga gunakan PAS for ALL sebab ianya mensyirikkan Allah, menyamakan PAS mcm Islam plak. Haram pakai minyak wangi utk mewangikan badan. Haram makan utk mengenyangkan. Tapi semua tu tak jatuh haram bila kau faham hakikatnya siapa yg mengizinkan semua tu. Persoalannya kau faham ke hakikat dalam hati TDM?

    Ilmu Islam tak smpi setitik tapi dah pandai menghukumkan akidah org lain dah tak betul. Kau boleh jamin syurga ke utk diri kau sendiri? Kalau tak boleh nak membaikkan sesama Islam jgnlah pulak mencari jalan nak memecahbelahkan umat Islam.

    Org Islam macamkau lah kalau dijolok sedikit dgn janji2 syurga oleh ulamak ekstrimis akan sanggup menjadi pengebom mati utk membunuh konon2nya org Islam yg menyeleweng dari akidah Islam fahaman kau sedangkan Nabi sendir tak mengizinkan Abdullah bin Ubai dibunuh. Nauzubillah.

    ReplyDelete
  5. Suka bersangka buruk itu adalah satu kerja bodoh lagi sia2 sedangkan bersangka baik itu lebih mulia. Nanti di depan mahkamah Allah rugi segala kebaikan kau yg ada selama ini ataupun tanggunglah dosa Mahathri pulak atas fitnah kau ini.

    ReplyDelete
  6. Hablun minallah wa hablun minannas.........terima kasih kepada Allah dan terima kasih kepada manusia. Walau macamana kau cuba ulaskan...ilmu kau tak sampai utk memahami konsep ini. Menyesallah atas kebodohan akal kau.

    ReplyDelete
  7. Apa la..Simple aje benda ni-anggaplah.,Tun bercakap-ayat yg mudah..dlm konteks ni-Nikmat.,sperti 'Sagu dgn Ruyung la'..aku pon.,main sebut aje-Dua-dua benda tu aku X kenal-tapi.,paham..kegunaan ayat.,serta-waktu ianya Di Guna pakai..jasi..Allah.,Bincangkanlah.,pekara yg Betul2.,dapat mengubah..apa pekara yg 'penting;.,yg patu di Ubah-Boleh Ubah.,Utk Faedah Smua.,dari Bincang.,Perkataan..ni-yg nanti.,cuma jadi..'NIKMAT'.,utk org kutuk-betapa Cetek-akal anak2 MAlaYu..dalam.,Zaman.,yg.,Ultra-Canggih Ni..tapi.,yg pasti-NIKMAT.,dapat di rasai-oleh..Musuh2..Islam/Malayu.,D Malaysia.,kerana..oleh perkataan..'Nikmat'..Ni aje..*Tajuk2 mcm ni-Alahai.,kalau Kat Skolah.,stok.,mamat 'Nerd'.,Kua.,aje yg DEBATE.,& DEBATE pon dgn Malayu jer.,dgn Bnsa Lain.,X Bole 'Blah'
    ..369-RICK-1432Syawal-2nd/2011-SATU/Sept.

    ReplyDelete
  8. keyBOARD pon.,Rosak-jadi..ada ayat..,Di-atas..X Masuk akal..so.,x pa-X perlu nak.'DEBATE'.,apa yg baru di tulis di-atas..
    .* sebenarnya-aku rasa.,'rugi'.,la pulak.,pergi-KOMEN.,Btol2..x de Hasil..la..
    **..369Rick

    ReplyDelete
  9. bodohhhhhhhhhhhhhh dua2 bodoh...

    ReplyDelete
  10. Hebat....keluar sungguh dari konteks....adakah kata-kata Dr. M tu dianggapkan seperti Dr. M samakan mereka2 tu dgn Allah....tuan-tuan dan puan-puan harap bersikap rasional....

    Kata-kata Dr. Mahathir tu dalam konteks yang dibincangkan...salahkah kita memberi sanjungan kepada ibubapa kita kerana selama ini memastikan kita mendapat nikmat kebahagiaan dari mereka? Adakah kita juga nanti dikatakan mendewakan makbapak kita macam Allah....apa pun saya sentiasa memohon hidayah dari Allah..agar tidak begitu taksub dengan kewarakan kita sehingga terfitnah sesama mabusia...moga Allah beri kita semua petunjuk dan hidayah....

    ReplyDelete
  11. Saya sengaja tersilap menulis "mabusia" bukan manusia sebab nak tenguk respon mereka-mereka yang tak reti nak faham ralat yang disengajakan itu sebab suka sgt "Out of Context"

    ReplyDelete
  12. 请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    ReplyDelete
  13. 请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive