Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 9 August 2011

KES LIWAT II : TEMUBUAL DUA SAKSI DIGAGALKAN!


Kan aku dah cakap....
dorang takkan nak datang punya....
semua tu kaki penipu,....

kalau dorang ditemubual sekarang,bermacam-macam yang Karpal akan tanya.. 
(tau je lah cara Karpal menanyakan soalan..),

dan dorang takut jika dalam temubual ,dorang jawab lain... kat mahkamah (sebagai saksi beri keterangan) dorang akan jawab lain pulak.... 
kan ke orang yang menipu ni mudah lupa apa yang dia tipu...?


Peguam-peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim gagal untuk menemu bual dua daripada 15 saksi utama walaupun mahkamah membenarkan beliau membela diri minggu depan.
Musa Hassan
Pihak pendakwa memaklumkan pasukan peguam Anwar mengenai bantahan itu melalui satu panggilan telefon pagi tadi selepas pasukan pembela tiba di Mahkamah Tinggi di sini untuk menemu bual bekas ketua polis negara Tan Sri Musa Hassan dan bekas ketua polis Melaka Datuk Mohd Rodhwan Mohd Yusof.
Temu bual itu biasanya dilakukan untuk menentukan sama ada seseorang saksi akan dipanggil untuk memberi keterangan dalam perbicaraan.
Mohd Rodhwan Mohd Yusof.
Pihak pembela juga berniat mahu memanggil Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor. 

Kedua-dua mereka dilaporkan kemungkinan mengelak daripada ditemu bual dalam kes liwat kedua Anwar kecuali disepina oleh mahkamah.







Selain Najib dan Rosmah, 

terdapat saksi lain termasuk 
  • bekas pengarah eksekutif Institut Kajian Ekonomi Malaysia (MIER) Mohamad Ariff Abdul Kareem dan 
  • Ketua Pegawai Operasi Bursa Malaysia Omar Malek Ali Merican.
memang dah ada dalam skrip drama negara kita...
aku waktu hakim kata benarkan saksi ditemubual tetapi bergantung kepada persetujuan saksi..
aku dah agak dah... 

"orang-orang besar" dalam senarai saksi ni
takkan  bersetuju punya....

kalau yang datang untuk temubual tu pun nanti, adalah yang kurang peranan dan tidak banyak maklumat yang dikehendaki...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive