Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Monday, 22 August 2011

KAFA SELANGOR PERTAMA KALI TERIMA BONUS


Minggu lepas..
buat pertama kali dalam sejarah perguruan 
KAFA Selangor ni..

Guru-Guru KAFA mendapat Bonus sebanyak RM600...

Haaaiii... beruntunglah Guru-Guru KAFA di Selangor ni... 
waktu zaman BN UMNO dulu usahkan bonus..,

gaji pun hanya sekadar RM738.00 sahaja sebulan...

Kawan aku yang bekerja sebagai Guru KAFA,berasa seronok semalam sewaktu berjumpa dengan aku... 

dia kata buat pertama kali dalam sejarah,Guru-Guru KAFA diberikan pengiktirafan  sedemikian rupa...
dia ni dulu adalah penyokong kuat UMNO dan semasa PRU12 lalu dia ni mengundi UMNO....

dia kata dia dapat lihat perbezaan sekarang...
dia kata waktu UMNO mentadbir selangor dulu gaji dia hanya sebanyak RM738.00 je sebulan... mana nak cukup katanya... 

namun sejak Pakatan Rakyat mentadbir Selangor,dalam tempoh 3 tahun ni gaji dia naik sebanyak 2 kali.. 
dan setiap kali kenaikan tu pula jumlahnya adalah sebanyak RM300,jadi dengan dua kali kenaikan dalam tempoh 3 tahun ini gaji dia sudah menjadi RM1338.00 sebulan...

lihatlah betapa besarnya perbezaan yang rakyat dapat jika kita memilih kerajaan yang benar-benar memahami kesusahan rakyat jelata...

beza RM600 beb.... bukan kecik tu... tiap-tiap bulan pulak tu...

member aku tu tak habis-habis seronoknyer...

aku sempat pesan kat dia... aku kata..

"waktu PRU13 ni nanti jangan lupa...,jangan undi UMNO,
tetapi undilah Pakatan Rakyat.."

3 comments:

  1. pergh.... sebagai bekas pelajar kat KAFA neh, asal x tengok brape banggunan utk KAFA yg naik masa UMNO pegang??? tanya balik, cikgu2 KAFA tu blaja di universiti atau program-program yang diiktiraf ker??? sebagai rakyat, pilihla nak banggunan tambah ker, atau pakat dok bayar gaji guru... Fikir2kan.. Kalo anda tak belajar di KAFA, anda tidak tahu...

    ReplyDelete
  2. tanya plak skunk ni yuran braper ringgit???? aduuyyyaaaiii.....

    ReplyDelete
  3. utk Anonymous yg p'tama

    pegi je kelas KAFA ke atau kena pakse makbapak? materialistic betol, same jgk berlumba2 bina masjid mahal2, ape pekdahnye? riak? itu ujub namanya, setiap amalan tu beserta dgn niat bai. setakat naikkan gaji guru2 tu ape la sgt jika nk dibandingkan dgn berjuta2 ketirisan?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive