Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Monday, 1 August 2011

BARANG NAIK..MUHYIDIN MENIPU RAKYAT LAGI


Buat kali yang ntah berapanya,kerajaan melalui mat sembab meneruskan usaha menipu rakyat dalam isu harga barang.

kita bukan baru kali ini ditipu tentang harga barangan ni..
dah banyak kali dah.. dah muak.. dah nak muntah bila dengar dorang ni bercakap tentang
"kerajan perihatin terhadap kenaikan harga".

Mat sembab berkata Jawatankuasa Kabinet Mengenai Bekalan dan Harga Barang akan bermesyuarat tidak lama lagi bagi mengkaji langkah berkenaan dan merumuskan formula untuk mengurangkan beban rakyat berikutan kenaikan kos harga barang-barang..

apa kita nak kata bila orang pukul kepala kita sampai berdarah,lepas tu orang yang pukul tadi tu sibuk nak lap darah kita sambil berkata kesian..kesian..,padahal dia yang ketuk kepala kita dengan batu...
lepas tu siap kata nak kaji macam mana perkara ni boleh berlaku..?

itulah yang BN buat,dia yang naikkan harga barang,lepas tu dia pulak yang sibuk nak kaji macam mana nak mengurangkan kos hidup rakyat...

BN tak tahu ke kalau BN sendiri tak naikkan harga barang maka kos hidup rakyat juga takkan meningkat...

dok tang mana kepala otak dorang ni.. udah ler tu.. jangan ler nak tipu rakyat lagi..

Rabu lepas, Najib mengumumkan kerajaan memutuskan untuk menambah satu lagi Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) iaitu yang berkaitan usaha untuk memerangi kos kehidupan yang semakin meningkat berikutan kenaikan harga barang-barangan terutamanya makanan, yang dilihat sebagai fenomena global dan membebankan rakyat.

bagi aku semua tu hanya lakonan dan penyedap kepada permasalahan rakyat..
apah pun tak guna....

apa pun tak boleh..
apa pun tak boleh..

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive