Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 23 August 2011

56 JAM DALAM JUBUR,SESUAI JADI KELDAI DADAH


Pergerakan dadah antarabangsa perlu mencari seorang keldai dadah yang boleh menyimpan sesuatu didalam jubur dalam jangkamasa yang lama jika hendak menyeludup dadah ke mana-mana negara..

Keldai dadah itu perlulah berkebolehan memilih masa bila dia hendak keluarkan dadah tersebut bersama barang buangan di dalam perut dia tu.. 

orang itu mestilah berkebolehan tidak berak 2,3 hari tanpa ada sebarang masalah walaupun dah makan karipap dan juga melantak kat beberapa majlis yang dihadiri.

Saiful mengatakan bahawa dia tidak berak selama 2 hari,atau yang lebih tepat lagi mengikut keterangan mahkamah,selama 56 jam...

spesimen DNA yang "kononnya" di ambil dari dalam jubur saiful ni dikeluarkan hanya selepas 56 jam dari waktu kononnya kejadian liwat itu berlaku.. 

Saiful mengatakan bahawa dia tidak berak selama itu...
tidak basuh punggung...
pergi solat Jumaat dengan tidak mandi hadas,pasal dia masih belum mahu mencuci jubur dia lagi...
kenapa dia buat macam tu..?
korang tanya lah dia... mana aku tahu...

lepas tu yang peliknye..  
Dr Mohd Razali Ibrahim,dari HKL yang memeriksa dia mengatakan bahawa semasa pemeriksaan dilakukan,
dubur saiful kelihatan "kosong"...

apa makna kosong..? 
maknanya, segala barang kumbahan dalam dubur tu telah dikeluarkan...
atau dalam bahasa mudah,saiful ni sudah berak.. tapi dia tidak mengaku dia berak..

dalam sistem badan kita ini,Allah sudah jadikan sistem penghadaman kita dan sistem buangan kita ni dengan begitu sempurna..

setiap 14 jam,segala makanan yang sudah dicerna akan pergi ke usus besar dan bersedia untuk "di lepaskan",
maknanya,jika kita suluh ke dalam dubur kita tu selepas 12 jam kita makan,pasti kita akan dapat lihat saluran itu penuh dengan bahan kumbahan... mesti ada punya..

tetapi jubur saiful ni pelik dan unik sikit...
selepas 56 jam pun,bahan makanan tidak mahu pergi ke dubur untuk standby supaya dapat dikeluarkan..

balik cerita spesimen DNA tu tadi.. selepas 56 jam baru dikeluarkan,kemudian pulak tu disimpan lagi selama 43 jam didalam kabinet sebelum diserahkan kepada pakar kimia untuk diperiksa..

Pakar patologi forensik, Dr David Wells yang memberikan keterangan pada hari ini menjelaskan jika spesimen DNA itu berada dalam tempoh 24 hingga 36 jam tanpa disimpan di tempat yang sesuai,adalah sukar untuk mendapatkan apa-apa hasil ujian.

Menurut Peguam Anwar,Sankara Nair,dari keterangan Dr,David Wells tersebut,telah menunjukkan Sample DNA tersebut tidak boleh diguna sebagai bukti di dalam mahkamah.

beliau turut menambah,"jika spesimen DNA" tidak disimpan di dalam freezer,hanya dalam pengudaraan biasa,maka protein spesimen DNA itu akan musnah disebabkan serangan bakteria..

kalau kita menipu,biasanya akan ada perkara-perkara yang tidak logik akan keluar...
kita rakyat biasa pun, tahu bahawa ni semua rekaan semata-mata...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive