Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Friday, 22 July 2011

TAKUT DENGAN PEGUAM PERANCIS.. MAKA TANGKAPAN DIBUAT...


aku malas nak mencarut....
tapi takper ler aku ceritakan kisah ni... walaupun aku bengang dengan apa yang berlaku...

Pegawai-pegawai kerajaan dari malaysia seperti kebiasaan dan seperti yang dijangkakan akan terus menerus mengambil tindakan yang akan memalukan malaysia mengikut sesuka limpa dorang jer...

langsung tak mau fikirkan kesannyer di peringkat antarabangsa...
bab ni aku malu dengan kerajaan malaysia yang sanggup buat apa saje demi menyelamatkan pemimpin negara yang dah banyak melakukan kerosakan dalam negara kita ini...

Peguam Perancis William Bourdon, yang berada di negara ini  dalam siri penerangan bersama SUARAM berkaitan dengankontroversisogokan berjuta-juta ringgit dalam urusniaga  kapal selam yang susah nak selam iaitu Scorpene,telah  ditahan Jabatan Imigresen di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Bourdon ditahan di KLIA tengah hari tadi oleh 3 pegawai imigresen, sejurus tiba di lapangan terbang KLIA itu...
Sedangkan, tidak ada sebarang kesalahan yang dilakukan Bourdon,” kata Naib Presiden KEADILAN,
N Surendran.

malam tadi Bourdon tiba di Pulau Pinang dan berucap di pelancaran majlis makan malam bagi kutipan dana ‘Ops Scorpene’ di Bayan Baru.


Sementara itu Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua mendakwa kerajaan takut kepada maklumat yang bakal didedahkan oleh peguam dari Perancis itu...
apa nak takut beb.. kalau tak salah,buat apa merah pipi tu..? cukup le bibir je yg merah selama ni...

Bourdon dijangka mendedahkan butiran kontroversial mengenai pembelian kapalselam negara dengan firma gergasi pertahanan Perancis DCNS.

Syarikat itu didakwa membayar komisyen “yang amat,amat,amat dan amat tinggi” kepada pegawai kerajaan Malaysia yang terbabit dalam perjanjian yang dimeterai pada 2002 itu...
berapa kali amat tu... kalau korang tak faham lagi tak tahu le aku...

“Ini perkara yang memalukan negara dan akan menjejaskan hubungan antara Malaysia dengan Perancis."

NONE”Kerajaan Umno dan Barisan Nasional mempergunakan Jabatan Imigresen dan Polis untuk melindungi (perdana menteri) Najib. kata N Surendran lagi..

bagi aku.. kalau ko dah bersumpah yang ko tak kenal si penterjemah bahasa si altantuya tu..
rilek jer ler.. watper nak mengelabah..?
ko dah siap angkat Al Quran bersumpah yang ko tak pernah jumpa dia...
tak pernah main dengan dia...
hatta ko kata ko tak tahu langsung tentang dia... (huh..agak-agak le weii..)

jadi sekang ni  wat tak tau jer ler..
kalau betul si Bourdon tu fitnah tentang skandal pembelian kapal selam tu..

ko saman je dia... apa nak takut....nape tak saman..?? (kecuali semua yang Bourdon cakap tu betul ler...,kalau betul apa yang dia cakap tu,memang ko wajib sekali untuk takut...)

ni kalau buat mcm ni lagi ler memalukan ko dan juga memalukan negara malaysia di peringkat antarabangsa terutamanyer negara Perancis....sebab Perancis ni dorang tak suka orang yang rasuah..

maknanyer... nasib ko dah tak lama lagi dah...
siap sedia jer ler...
kalau ko lepas kat dunia ni.. ko akan kena gak kat akhirat nanti..

kesimpulannyer..~ kali ni ko nampak terlalu mengelabah dan kelihatan sangat takut sehingga tergamak menangkap peguam dari Perancis tu....
macam mana ler APCO ajar ko dalam bab menipu ni..?
100%GAGAL di mata aku...

1 comment:

  1. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive