Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Sunday, 17 July 2011

SUBSIDI KEPADA RAKYAT BUKANLAH YANG TERBANYAK..


17 July 2011

Kali ni aku nak bercakap pasal BUKU JINGGA....
aku rasa semua orang kena baca buku ni... baru korang akan faham kenapa PROGRAM BUKU JINGGA ni penting bagi kita semua....

dalam BUKU JINGGA ni ada menerangkan pasal subsidi..
selama ni kita ingat subsidi sebanyak 39 bilion tu adalah untuk subsidi minyak jer...
yer lah.. karajaan punye goreng dalam media dorang seolah-olah kita ni benar2 membebankan kerajaan dalam isu minyak jer...
rupa-rupanyer dalam SUBSIDI DARI DUIT RAKYAT SEBANYAK 39 bilion ni.. ada jugak kroni-kroni yang dah kaya raya malah dah tahap bilionare pun dapat gak hasil subsidi ni.... malah dorang punyer subsidi melebihi subsidi untuk minyak petrol kita.... hampeh tul kerajaan isketambola ni....


korang bayangkan ler.. dari 39 bilion tu... 62% adalah subsidi kepada sektor koporat,penjana bebas (IPP) dan termasuk ler juga konsesi lebuh raya...

ceh... dalam tv bukan main baik punyer goreng tipu rakyat sampai semua rakyat ni ingat kita dah menyusahkan kerajaan.. maka kita pun merelakan minyak,gula dan bekalan makanan yang lain dinaikkan harga...kita dah kena tipu rupanyer..

YG KRONI2 DORANG TU PULAK KENAPA TAK DIPOTONG LAK SUBSIDI DORANG...?
KENAPA SETIAP KALI KITA JE YG PERLU DIKORBANKAN...???

CEHHH!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive