Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 21 July 2011

SIAPA YANG MENGAMALKAN DEMOKRASI ALA-ALA KOMUNIS?


21 July 2011:

Rais yatim berkata fahaman komunis diharamkan di negara ini...
aikk.. sejak bila pulak kita nak halalkan...?
dan sape lak yang nak bawa masuk fahaman komunis...?
alahai... jangan ler wat2 kecoh pasal isu yang takde ni... ni semua nak alih isu le ni...

aku sebenarnyer tak berapa faham sangat apa yg dimerepek merabankan oleh rais yatim ni...

jadi,aku nak sebutkan beberapa perkara yg aku FAHAM bilamana org sebut pasal UMNONIS..eh..eh..silap,err pasal KOMUNIS ni..

setahu aku negara2 yang mengamalkan fahaman komunis ni,salah satu sifat wajibnyer yang boleh kita kenal adalah... seperti dibawah :~
rakyat tidak dibenarkan bersuara..
rakyat juga mesti patuh apa sahaja yang pemerintah hendak lakukan...

kalau melawan..?
cota ler jawabnyer ataupun kena tembak dgn gas pemedih mata kat pipi......

rakyat boleh dapat permit tak kalau nak buat PERHIMPUNAN AMAN BAGI MENYUARAKAN BANTAHAN dalam negara yang mengamalkan fahaman komunis ni...?
jawapannyer tak boleh ler weii....
kalau nak kena kejar dan kena sembur air sampai kat sepital.. korang buat ler...

dalam negara yang mengamalkan fahaman komunis ni jugak,Parti dari pihak pembangkang tidak akan diberi peluang untuk bersiaran dalam tv... walaupun dua minit...
kalau pemimpin parti pembangkang dapat liputan pun adalah semasa berita kematian dorang dilaporkan...
jadi ler daripada takde ye tak....

jadi aku pun bersetujulah dengan rais yatim tu...
kita kenalah menolak fahaman komunis ni...

“Semua negara demokrasi moden mengizinkan rakyat meluahkan perasaan bukan sahaja melalui ahli Parlimen, (malah) melalui demonstrasi yang dibenarkan oleh kerajaan.

“Di mana kerajaan membenarkan demonstrasi (diadakan) dan polis bertindak mengawal keselamatan, yang tidak benarkan untuk demonstrasi hanya negara komunis,” katanya Tuan Guru Haji Hadi... baca disini


samada negara kita ni jauh dari sifat2 tercela komunis tu atau pun tak..
korang nilaikanlah sendiri...
guide line nyer aku dah kasi...

kalau kita boleh boleh dapat permit untuk berhimpun secara aman bagi menyuarakan pandangan kita terhadap kerajaan...
dan kalau lah pemimpin pembangkang boleh berucap kat dalam tv perdana,
maka kita tidak ler sama dengan komunis ni.... kalau tak...

jawapannyer.. "lu pikir ler sendiri.."

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive