Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 19 July 2011

SEKITAR PERJUMPAAN NAJIB DENGAN POPE..


19 July 2011:

Najib jumpa pope..bagi aku macam kena je gaya nyer... yer lah macam tak ada satu aura yang berlawanan pun rasanyer...
sebab Najib bukanlah taraf ustaz ataupun ulama.. biasa jer..
kalau tengok dari sudut pemakaian isteri dia si kak mah tu..
kalaulah kita tak kenal si kak mah tu sekali pandang belum tentu  boleh confirm dia tu islam..
tapi sebab kita dah kenal dia tu sapa jadi kita tahulah dia tu wanita Islam walaupun tak mcm pun...


sekarang ni bagi aku kalau dia nak jumpa pope tu tak ada masalah.. kalau pope sambut dia tu dengan karpet merah pun bagi aku tak ada masalah...
aku nak risau akidah dia tergelincir lak ker...?? selama ni dia belum tergelincir lagi ker...? aku pun tak tahu...

cuma yang aku kisahkan ada dua perkara... 
(sila baca perenggan dibawah ini... ceehhh macam soalan peksa lak..hehehe..)

1) Adakah Najib pernah beriya-iya.. bersusah payah.. dan berusaha dengan begitu keras untuk jumpa dengan para Ulama' Muktabar Islam di peringkat antarabangsa..? dan adakah Najib melihat pentingnyer dan besarnyer perjumpaan dengan pope ini lebih penting dan besar dari dia jumpa dengan Ulama' besar Islam...?

 2) Kenapa  tokoh-tokoh politik PR dikecam dan difitnah sekiranya mereka berada disamping orang-orang besar dari agama lain..? sedangkan bila Najib jumpa dengan pope tiada pula blogers UMNO mengatakan Najib nak jual agama? tak kata Najib nak samakan semua agama...?
kenapa bila pemimpin PR yang melakukannyer,mereka difitnah dan dikecam seolah-olah mereka pengkhianat agama....? 

Kalau bagi aku sendiri ler... seandainyer  TGNA berjumpa dengan Pope,aku tak bimbangkan apa-apa... sebab dia boleh jawab segala persoalan yang mungkin ditanya oleh Pope mengenai agama..

tapi kalau Pope ni tanya Najib tentang Islam,aku rasa mau Najib menggelupur dan berguling-guling nak menjawabnyer... silap-silap mau dia jawab "alah Islam tu macam kristian jugak ler..." hehehe
aku rasa Pope tu lebih tahu banyak tentang Islam berbanding Najib hehehe.... tu pendapat aku je lah... hehehe...





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive