Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 12 July 2011

RAKYAT MALAYSIA MAHUKAN PERLEMBAGAAN KEBANGSAAN DIGANTI DENGAN UNDANG-UNDANG AL QURAN


12 JULY 2011 :
Sekarang ni dah semakin ramai yang faham dan mahukan Islam... orang bukan Islam pun sedikit sebanyak dah faham apa itu Islam yang sebenarnya....tak macam dulu dah..
ini dapat dilihat dalam satu kajian dalam negara ni mengenai perlembagaan kebangsaan
digantikan dengan Al Quran...

Sekitar 72 peratus responden ditemui dalam satu kajian kendalian bersama menyatakan pendirian menyokong soalan berkaitan Perlembagaan digantikan dengan al-Quran manakala 25 peratus pula tidak bersetuju.


“Ada sokongan kuat bagi hukuman di bawah kanun jenayah syariah iaitu hukum hudud, dan pandangan agar al-Quran menggantikan Perlembagaan Persekutuan,” kata Pengarah Eksekutif Merdeka Center Ibrahim Suffian ketika membentangkan hasil kajian di Universiti Kebangsaan Malaysia hari ini.
Katanya, lebih ramai lelaki berbanding dengan wanita mahukan al-Quran menggantikan Perlembagaan Persekutuan. ("..yang ni aku faham kenapa..korang pun tahukan..?")

“(Bilangan) Muslim di Sabah dan Sarawak rendah (dalam soal ini), hanya separuh daripada mereka mahukan Perlembagaan Persekutuan digantikan dengan al-Quran,” kata Ibrahim dalam hasil kajiannya.
Seramai 1,060 responden terbabit dalam kajian ini, yang dikendalikan antara Oktober dan November 2010. Responden berusia antara 15 dan 25 tahun.

Bagi aku Syukur Alhamdulillah ler bila anak muda pun dah ramai yang sedar,....
dan apa yang aku boleh katakan adalah... kajian ini juga menunjukkan betapa zaman akhir umno sudah hampir sangat... kalau nak berak tu dah hampir nak terkucil dah... ngeh..ngeh..ngeh....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive