Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 12 July 2011

POLIS ISLAM MENGHALANG ORANG ISLAM SOLAT DI MASJID..?


11 July 2011 :
  Aku tengok Masjid Negara tu punyer ler besor.. kalau nak sampai ke saf pertama pun rasa penat gak ler kalau nak kejar rakaat jika masuk sebagai makmum masbuk..
punyer le besornyer... beribu-ribu orang boleh solat
dalam Masjid Negara ni dalam satu-satu masa...
tapi apa yang aku sedih adalah waktu perhimpunan BERSIH 2.0 sabtu lalu,polis telah menghalan orang ramai dari memasuki Masjid Negara ini walaupun untuk solat Zohor...

   Sewaktu masuk waktu solat maka berpusu-pusulah orang awam mahu solat dalam Masjid Negara,tapi polis melayu Islam dah siap sedia membuat sekatan di semua laluan ke Masjid Negara,walaupun diminta dan merayu untuk solat dalam Masjid Negara,Polis tetap berkeras tidak membenarkannya.. (memang hati batu dorang ni kot...)
                                                               
 maka... rakyat teramai yang takutkan Allah terpaksalah bersiap sedia mengambil wuduk di tandas-tandas awam dan bersolat di mana sahaja yang sempat,apa nak buat..? dorang telah dihalang oleh polis yang lebih takutkan pemerintah dari takutkan Allah...

Juh disudut hati aku,aku respek polis ni kerana berani menghalang orang Islam dari menunaikan kewajipan kepada Allah... lama jugak aku termenung mengenangkan betapa beraninya polis ni menghalang orang dari bersolat kat Masjid..Masjid tu Rumah Allah...
berani kan dorang...?
aku "suspek" betul.. ngeh..ngeh..ngeh...




kesian rakyat...

















kita bukan duduk kat Amerika... bukan juga duduk kat perancis... tak juga kat britain....
tapi kita tinggal dan menetap di malaysia....
ada patut ker...???
korang fikir sendiri ler.... ngeh..ngeh..ngeh..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive