Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Saturday, 30 July 2011

PANASS!!!! ; BUKTI DAP MENINDAS MELAYU..



muka pun macam berlagak jer...

Gambo tu le Pengerusi Pergerakan Wanita MCA Pulau Pinang, Tan Cheng Liang... (bukan liang lahad tau...)

dia ni dari MCA..

dia ni marah dengan Lim Guan Eng, (orang yang UMNO selalu katakan sebagai penindas orang melayu di Pulau Pinang...)

Awatnyer dia nak marah...?

Tan ni marah,  kerana kontraktorhttp://3.bp.blogspot.com/_s5V1PKUpZgQ/S2XIpn_5hSI/AAAAAAAAB_o/ocf2SghYF3s/s320/lge1.png-kontraktor Cina di negeri itu tidak mendapat walaupun satu projek dari Jabatan Pengaliran dan Saliran (JPS) negeri dan sebaliknya kesemua projek diberi kepada kontraktor Melayu, Bumiputera dan India Muslim

“Adakah permohonan mereka tidak lengkap,?” soal beliau sebagai respon kepada kenyataan Ketua Menteri Lim Guan Eng bertarikh 27 Julai lalu.

Lim dalam kenyataannya berkata, para kontraktor dalam lima daerah untuk projek JPS adalah terdiri daripada Melayu, Bumiputera dan India Muslim manakala kontraktor wanita mewakili 20 peratus.

Tan Cheng Liang (wanita MCA tu ler..) berkata sejak DAP mengambil alih pentadbiran negeri, tidak ada seorang pun kontraktor Cina dalam lima daerah mendapat projek. JPS....
(aikk,iniker yang umno katakan sebagai LGE menindas melayu pulau pinang...? :)

Kerajaan DAP Pulau Pinang tidak sepatutnya memberi projek kepada kontraktor-kontraktor Bumiputera supaya dilihat adil tetapi mereka mesti memastikan para kontraktor itu mampu menyiapkan projek-projek yang diberi dan tidak menimbulkan masalah di kemudian hari... kata Tan Cheng Liang(wanita MCA tu jugak ler..) 

(nampak macam MCA yang memusuhi melayu ni..
kenapa UMNO nak berkawan dengan MCA lagi kalau dah macam tu...?)

Aku percaya LGE seorang yang bijak...
dia ni tidak memilih bulu...

bukanlah dia menidakkan kontraktor2 berbangsa cina,aku pasti sudah tentulah ada kontraktor cina dapat tender juga untuk projek di tempat lain,sebab jika tidak dah tentu ler kontraktor-kontraktor cina akan marah...

tetapi LGE tahu bahawa dia perlu bersikap adil kepada kaum-kaum yang lain...

inilah cara yang kita mahukan dalam sebuah kerajaan Pakatan Rakyat...

4 comments:

  1. org penang tau...

    ReplyDelete
  2. tuh project jps..projek2 laen brapa krt org mlayu dpt?

    ReplyDelete
  3. Muka dia tu pun serupa jubur beruk pun, manusia mcm ni lah yg ada dlm MCA, sama dgn UMNO jugak., LGE buka tender awam, siapa murah siapa dapat, tidak di lupakan juga bahawa dlm 10 tender 3 adalah bukan Melayu maka golongan ini bermaksud kontraktor Cina lah kan? LGE PR cakap serupa bikin dan beginilah realitinya polisi tender awam, mana ada prejudis? Kalau nak cakap NEP pun "NEP" cara PR telah berjaya dan tidak merugikan sesiapa, yg untung Rakyat negeri masing2 lagipun nisbah cara tender awam yg adil ini nampaknya betul memenuhi apa yg Umngok nak buat selama ini iaitu "menolong" Melayu cuma dgb PR sekarang sasaran telah tepat kpd Melayu yg betul2 layak saja, dan selebih tu ada juga kontraktor Cina yg dapat juga, MCA nak bising apa krn selama inipun bukannya kontraktor Cina boleh dapat apa2 pun kalau tak merasuah, suruh MCA pi mati laa..

    ReplyDelete
  4. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive