Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 28 July 2011

NAJIB; PERANGI KOS KEHIDUPAN...! PANDIR KE APA..?


Najib minta rakyat perangi kos kehidupan semasa...
bila aku baca tajuk tu,aku terfikir satu jer.. Najib ni bodoh ke haper..?
memang rakyat dah lama perangi...
kita dah lama perangi PUNCA kepada kenaikan kos kehidupan kita iaitu BN.... Barang Naik..

jadi bila Najib ajak kita semua perangi kos kehidupan.. aku rasa kelakar ler... sebab seolah2 dia mengajak kita semua rakyat malaysia ni perangi BN yang mana secara asasnyer kita memang dah lama lakukan....


alasan Najib dalam isu ini adalah..
"Kira-kira dua tahun lalu tidak ada fenomena global mengenai kenaikan harga barang makanan tetapi sekarang ia turut melanda semua negara di dunia" 

Najib seolah-olah takde rasa bersalah,malah dia komen mcm negara konggostan lak yang bersalah... 
komen Najib yang nampaknyer seolah-olah dia baru sedar yang rakyat memang terasa kesan kenaikan harga barangan...

"Oleh kerana fenomena ini telah membawa impak kepada rakyat Malaysia dan pengguna, maka kerajaan berpendapat ia sudah menjadi isu utama justeru kita perlu menentukan respons dan penyelesaian yang boleh memberi kesan dan kelegaan kepada rakyat,” katanya

Aku tak harap ler kerajaan tak kira BN atau PR (jika PR memerintah negara nanti) untuk memberikan minyak petrol semurah 50sen seliter macam negara-negara arab yang lain...

aku juga tak harapkan tol (semua tol) dihapuskan... 
aku tak harapkan semua tu.. 

kerana aku tahu jika semua percuma,susah ler kerajaan...
tapi aku cuma menuntut kerajaan memikirkan hal kebajikan rakyat sebelum membuat sesuatu keputusan yang melibatkan kepentingan awam...

bagi aku cukup ler semua harga dikaji semula berasaskan dengan pendapatan rakyat jelata...
kalau minyak RON 95 tu jadi RM1.50sen seliter bagi aku dah cukup bagus...

kalau semua konsesi tol diturunkan harga sebanyak 40% pun dah kira ok... tak payah ler free...

aku cuma terkilan apabila ketirisan perbelanjaan kerajaan yang berpunca dari kelemahan Kerajaan BN melibatkan kerugian sebanyak RM2 8 bilionduit rakyat setahun,jumlah itu sangat besar dan jumlah itu juga mampu untuk menampung
segala subsidi untuk rakyat 



                                       



  jalan penyelesaian dari Menteri BN..


















Kos ini sangat mengganggu corak kewangan sesebuah keluarga...
mak cik ni pun terasa jugak...

jadi makcik ni ada sesuatu yang nak disampaikan kepada kerajaan BN dan UMNO...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive