Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Saturday, 23 July 2011

MELAKA BIADAP DENGAN ALLAH..!


Soalan aku buat korang semua..

Apakah persamaan antara ,

Tunku Abdul Rahman berjaya mencapai kemerdekaan tanah melayu pada tahun 1957 ..

dengan

isu melanjutkan masa operasi pusat hiburan sehingga jam 3:00 pagi di Melaka...?

aku tanye ni kerana ahli2 umno sentiasa bercakap pasal  "kita jangan lupa jasa umno..." setiap kali kita pertikaikan apa yang kepimpinan umno buat dalam mencapai hasrat mereka untuk memusnahkan bangsa melayu dan juga menjadikan Islam itu sebagai "kecil" dalam negara ini...


aku juga tak dapat menjawab apakah persamaan kedua2 perkara tersebut...

kerana bagi aku tak ada kena mengena langsung... ibarat kak mah dengan gelaran "wanita pertama" , langsung takde kena mengena....



fakta :-
Tunku capai kemerdekaan pada tahun 1957.
    ~ kita suka, kita bangga dan kita ucapkan terima kasih dan kita ucapkan syukur kepada Allah...

Ali Rustam lanjutkan masa pusat hiburan dari jam 1:00am ke 3:00am...
    ~ Kita benci,kita malu dengan Allah.. kerana kita masih membiarkan pemimpin yang suka maksiat ini terus menjadi pemimpin....



PAS dan rakyat Melaka membantah tindakan kerajaan negeri melanjutkan masa operasi pusat hiburan sehingga jam 3.00 pagi.
Seorang pendakwah, Ustaz Musa Mohamad berkata tindakan kerajaan negeri yang melanjutkan masa operasi pusat hiburan menjelang bulan Ramadhan adalah tindakan yang biadap dan mencabar hukum Allah.

"Kita menggesa pihak terbabit menarik balik keputusan yang amat memalukan tersebut."

"Rakyat negeri Melaka mesti bangkit menolak segala bentuk kemungkaran dan maksiat seperti ini dengan menggunakan kuasa yang ada pada mereka iaitu kuasa undi," katanya ketika berucap pada himpunan tersebut.
dalam orang Islam yang takutkan Allah membantah perkara tersebut,
Ali Rustam pulak sibuk dengan isu bahawa keselamatan rakyat terjamin dengan lanjutan masa tambahan kepada pusat hiburan di negeri dibawah pimpinannyer......

Mohd Ali  menjelaskan, kerajaan negeri telah pun mendapat maklumbalas daripada pihak polis bahawa keputusan  itu tidak akan menjejaskan tahap keselamatan kawasan terlibat.

Ali,aku nak tanya ko... keadaan ko di depan Allah nanti mcm mana..? boleh jawab tak dengan jawapan "saya sudah confirm dengan polis,polis kata ok jer..."

boleh tak bagi jawapan mcm tu di hadapan Allah nanti..? hmm..?

yang si pengundi kepada pemimpin mcm ni pulak,agak2 boleh lepas ker sewaktu dihisab nanti...
jika kita ditanya kenapa  kita masih menjadikan pemimpin yang zalim ini sebagai pemimpin..??

Apakah orang umno ingat dia dah menjadi kerajaan selama 54 tahun,maka dia boleh buat undang2 sesuka limpa dia..?

walaupun undang2 tu memusnahkan bangsa... ?
memusnahkan akhlak anak muda...?
walaupun undang2 tu biadap dengan Allah...?

apakah dengan melanjutkan masa sehingga pukul 3 pagi tu,boleh menjadikan anak-anak muda kita semakin dekat dengan Allah..?

korang kalau nak selamat dunia akhirat..
jangan ler pilih pemimpin yang semacam ni sebagai pemimpin....

Kira-kira 200 orang berkumpul secara aman di hadapan Masjid Bukit Katil selepas solat Jumaat untuk menyatakan bantahan di atas tindakan biadap kerajaan negeri itu.

5 comments:

  1. yg penting kita enjoyyyyy..."kata KM melakau"

    ReplyDelete
  2. orang2 melaka memag gampang, sma la mcm harim tambi chit hak tuih.....

    ReplyDelete
  3. dah macam yahudi mamat ali ketam dan pengikutnye nih.... insafla wahai ali ketam....isk2..

    ReplyDelete
  4. it is not UMNO fault..its not UMNO followers either other parties but the person who still go to Club should be blame..we dont know they which followers rite?so dont blame UMNO..cause my friends not UMNO parties still go to clubbing

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive