Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Sunday, 24 July 2011

KERAJAAN PERLU ADIL DALAM MENANGANI ISU BERSIH 2.0


korang nampak tak isu BERSIH 2.0 ni masih lagi panas...?
tapi yang panas sekarang ni adalah PDRM dan NAJIB...hehehe...

Aku tengok sejak sebelum berlangsungnyer BERSIH 2.0 sehinggalah pada hari ini kerajaan berserta dengan penguasanyer yang setia pada tahap gaban iaitu PDRM telah berkali2 membuat pelbagai telahan dan juga manipulasi terhadap perhimpunan BERSIH 2.0 yang didokong oleh rakyat jelata dari pelbagai kaum...

sebelum perhimpunan berlangsung...
kerajaan sibuk dengan propaganda mereka mengaitkan BERSIH 2.0 dengan keganasan,tidak ketinggalan juga mengaitkan isu ketegangan antara kaum malah lebih dahsyat lagi cubaan mereka mengaitkan BERSIH 2.0 dengan isu Komunis... komunis kepala hangguk korang ler... saper yang komunis..?

Namun pada hari berlangsungnyer perhimpunan tersebut..
segala unsur-unsur fitnah yang cuba diterapkan oleh kerajaan ke dalam minda rakyat,terkubur begitu sahaja..

kerana semua orang tahu segala momokan kerajaan itu tidak lebih dari sekadar fitnah yang diciptakan untuk menimbulkan sentimen perkauman dan keagamaan...
ini kerana pada hari BERSIH 2.0 itu berlangsung,semua bangsa,agama dan lapisan umur telah bersatu menyuarakan suara hati mereka..

kini..
setelah dua minggu,cerita BERSIH 2.0 masih lagi panas.. tetapi panas dengan isu-isu kezaliman dan kekejaman polis terhadap orang awam semasa mereka menangani perhimpunan itu..

sehinggakan mereka terlupa akan tuntutan BERSIH 2.0 yang 8 perkara tu..




kata Ketua Pemuda PAS Kelantan, Abdul Latiff Abdul Rahman dalam satu kenyataannya,
"mereka mesti berlapang dada dengan mengkaji segala tuntutan dan perjuangan Bersih,"

"Tuntutan Bersih yang telah mendapat liputan percuma melalui media yang dikuasai UMNO walaupun dengan pelbagai momokan dan penyertaan NGO nyamuk yang membuat laporan polis di seluruh negara sebenarnya lebih mudah difahami oleh rakyat marhaen," katanya.

"Dewan Pemuda Pas Negeri Kelantan yakin rakyat dan pengundi tertanya-tanya apakah tindakan pihak berkuasa selanjutnya khususnya dalam melayani tuntutan Bersih atau terus mendapat momokan kononnya mengancam keselamatan negara," tambah kenyataan itu.


"Bagi Pemuda PAS Kelantan momentum kebangkitan anak muda ini akan berterusan khususnya jika tiada apa-apa perkembangan positif pihak berkuasa terhadap tuntutan transformasi perjalanan pilihanraya.
"Dewan Pemuda PAS Kelantan yakin Bersih 3.0 akan terlaksana kerana ianya sudah mendapat lampu hijau Al-Mursyidul Am Pas Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat atau PRU13 adalah Bersih 3.0 kerana anak muda @ pengundi muda akan membersihkan kerajaan yang kotor dan membersihkan kepincangan SPR," katanya.

BN, UMNO dan PDRM sekali lagi gagal dalam propaganda mereka....
kita kini berada ditahun 2011... bukan pada tahun 1980...
mungkin kerajaan kena buka mata kot dan perlu belajar lagi macam mana nak handle corak fikiran rakyat yang jauh lebih bijak sekarang...

apa kerajaan nak buat dengan tuntutan 8 perkara tu.....
kalau lupa aku akan sentiasa berlapang dada mengingatkan dari masa ke semasa... hehe..

1 comment:

  1. YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK CHAIRMAN) MAKES BUDDHIST & MCA SHAMEFUL!


    敬爱的马来亚佛总理事先生Buddhist Maha Vihara, Brickfields, Kuala Lumpur, Malaysia佛寺理事先生以及佛教信徒.

    自从Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)当任主席, 有预谋的迫走本地和尚(吉兰丹), 而遠聘缅甸和尚, 当任主持之后Samnak Sambodhi Thai Buddhist Temple No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia(暹廟)就一直发生种种的是是非非, 以引起方民間議論纷纷.

    其因是Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)所领导的理事会, 勾结外耒的缅甸和尚, 以啇業経营, 不依佛法的精神办事, 只借宗教之名捞取权和私利所引起………. 最近又自行一套商业手法, 规定任和人, 若想出家当和尚修道者, 必先供给RM400大元, 否则免谈. 這种啇業手法, 已引起广大的信徒愤怒而不满.

    Samnak Sambodhi Thai Buddhist Temple (暹廟)是佛总之联会, 而身佛堂之主席Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)不以佛陀的教誨, 修心養性, 却反其道而行, 接着权势, 无悪不做, 三妻四妾, 骗财骗色, 破坏別人的家庭.....现在他的排聞满天飞, 不但给佛寺帶耒不好的名声, 也間接的耻辱佛教信仰者.

    所从我们祈望马来亚佛总与Buddhist Maha Vihara, Brickfields, Kuala Lumpur, Malaysia理事同仁, 给以关注, 共創義举, 维护佛法

    此致, 并
    祝安康, 工作愉快.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive