Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Saturday, 23 July 2011

KERAJAAN KELANTAN NAK BERI INSENTIF KEPADA SALIH YAAKOB,MUFTI PERAK PULAK YANG BISING


kali ni nak sentuh isu poligani Salih Yaakob dan juga komen Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria

aku bukan apa...
bukan nak lawan mufti pulak..
tapi sekadar menyuarakan pandangan peribadi aku..

sedang orang ramai memuji2 kerajaan Kelantan yang bercadang nak beri "insentif khas" kepada Salih Yaakob yang tidak menyembunyikan status poligaminyer kepada isteri yang pertama atau yang lain
dan juga kerana Salih Yaacob mampu menguruskan rumah tangga dengan baik mengikut hukum Islam.

tiba-tiba,Mufti Perak lak bersuara.. dia kata perkahwinan bukanlah satu pertandingan..
siapa pulak yang kata perkahwinan tu satu pertandingan..?
ini adalah insentif khas.... bukan hadiah pertandingan..

Menurutnya Mufti Perak, apa yang penting dalam agama ialah sejauh mana seorang suami berupaya membentuk keluarga berlandaskan hukum syarak dan bukannya pemberian ganjaran disebabkan berjaya mengamalkan poligami baca disini.




apa yang kerajaan Kelantan tu ingin buat adalah nak beri insentif kepada :~


1) lelaki yang berpoligami yang tidak menyembunyikan perkahwinan kedua,ketiga ataupun yang ke empat dari isteri yang terdahulu...

2) lelaki yang berpoligami itu tadi mestilah melayari rumahtangga mereka secara adil...
ingat yer.. secara adil sesama kalangan isteri...

perkara ini di ulas oleh Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan Negeri, Wan Ubaidah Omar sebagai berkata, pemberian insentif khas itu sebagai galakan kepada para suami agar tidak menyembunyikan perkahwinan berikutnya itu daripada diketahui oleh isteri dan anggota keluarga yang lain.

"Ada syaratnya dan kalau anda seperti Salih Yaakob (penyanyi dan juruhebah Radio Sinar FM) bolehlah ke hadapan untuk terima insentif itu."


yer ada syaratnyer... jika poligami semacam salleh yaakob yakni tiada berlakunyer kezaliman ataupun ada isteri yang bergaduh sesama mereka kerana layanan yang tidak adil..

layanan kepada isteri-isteri mestilah adil dan semua isteri berpuas hati antara satu sama lain,maka layak lah menerima insentif ini...
kalau yg berpoligami tapi mcm hampeh jer,tak payah ler... 

mungkin kah Mufti Perak menerima salah maklumat dari orang yang menyampaikan berita ini...?
aku pun tak tahu ler... (mungkin dari group utusan atau group berita harian kot..)

cuma aku perasan gak ler pasal Mufti ni...
kalau kerjaan PR nak buat sesuatu,atau dah buat sesuatu,perkara itu mesti salah dan tak betul...

adakah Mufti Perak sudah mempunyai sikap yang prejudis terhadap Pakatan Rakyat..? 

sebagai seorang Mufti kenalah adil dalam mengeluarkan pandangan... 

cuba Tuan Mufti Perak beri pandangan berkenaan lanjutan masa operasi pusat hiburan sehingga jam 3:00am yang telah diluluskan oleh kerajaan Negeri Melaka.. cer bagi..cer bagi.... 

ada bran...? hehehe...

1 comment:

  1. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive