Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Friday, 29 July 2011

KAK MAH NAK MINTA LAGI DUIT RAKYAT UNTUK DIPERABIHKAN


Dalam bajet 2010,PERMATA dapat peruntukan sebanyak RM100juta...

dalam bajet 2011,PERMATA dapat peruntukan sebanyak RM111juta..

ni duit pembayar cukai tauu...

duit aku,duit ko....dan duit mereka....

tapi ni bukan duit kak mah yang kak mah nak belasah 

sesuka hati mak bapak tiri jiran posmen dia...

sekarang ni kak mah nak minta dana tambahan lagi....

kak mah dah buat jambatan ke dengan peruntukan yang 

dulu tu sampai nak minta tambahan lak ni....?

apa ni..?

kalau korang nak setuju dan nak turut tertipu dengan perempuan yang berparut kat dahi ni,korang ikut ler...

aku tak mau terlibat... bagi aku ni dah kira melampau dah ni...

“Saya sangat berharap supaya kerajaan dapat menambah peruntukan untuk program Permata ini kerana ia 

mendapat permintaan yang ramai daripada ibu bapa dan sekarang setiap pusat hanya dapat menampung lebih 

kurang 50 pelajar,” kata kak mah hari ini sambil dengan muka toya dia tu...

kak mah berkata lagi :~

"PPN tidak mempunyai kepentingan politik, sebaliknya penubuhan pusat itu adalah demi masa depan 

kanak-kanak dalam memastikan mereka mendapat pendidikan yang baik, efektif serta berkualiti tanpa 

memerlukan belanja yang besar." 
(tak beso ko kata...? tayar spare kat pinggang betul ler ko ni..)

 “Sesiapa sahaja boleh mendaftar di Permata Negara, tidak kira fahaman politik, bangsa dan agama kerana 

kita mendidik anak-anak sifat jati diri, sifat mulia seperti bersopan santun dan bijak berinteraksi"

 “Kalau kerajaan beri lebih sikit jangan marah sebab itu untuk kebaikan rakyat seluruhnya terutama kanak- kanak,” katanya sambil membuat muka toyanyer untuk kesekian kalinyer....



hiiissshhhh.... 

geram aku tengok orang berlakon 
tapi tak pandai berlakon ni....

4 comments:

  1. biarlah apa-apa pun yang datin rosmah punya cerita. usah di cerita sampai nak semua org tahu. serupa mengumpat. Datin Rosmah juga dapat pahala. Pahala org bercerita mahupun yg membaca cerita pasal dia semakin kurang. bukannya kita dapat minta ampun pun sama datin rosmah. baik buruk dia, biarlah itu jadi urusan dia dengan Allah swt. kita jaga lah diri sendiri sebelum kita dijemput.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. pd pandangan saye .....
    sebagai rakyat kita perlu tahu kemana wang kita janakan...baru lah dapat mendidik rakyat yang berintergriti...macam negara negara maju yang lain spt UK....mereka amat teliti dalam perbelanjaan wang hasil drpd tax payer... justeru itu , sukarlah kes penyelewenagn wang akan berlaku....

    ReplyDelete
  4. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive