Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 21 July 2011

INSIDEN MAT SABU : PENERANGAN POLIS MENIMBULKAN TANDATANYA


aduuuhhh....
nak tergelak aku bila aku tengok video penerangan PDRM mengenai dakwaan mat sabu yang dikatakan dilanggar oleh pajero...
ok lah... aku nak huraikan begini...
dalam video tu kelihatan sebuah pajero dan juga sebuah motosikal yang ditunggang oleh 2 orang...
mereka semua ni sedang menuju ke sebuah simpang tiga..

dalam video itu jelas menunjukkan sebuah motor sedang menuju ke arah simpang tiga dalam keadaan yang berkelajuan biasa..
bila sahaja motor tersebut tiba di simpang tiga tersebut..
sebuah pajero secara tiba-tiba datang meluru laju dan dengan tiba-tiba berhenti tepat di simpang tiga dan berhenti betul-betul dihadapan motor yang sedang di bonceng oleh dua orang itu tadi...

ayat yang penting dan yang perlu diulang adalah "dengan tiba-tiba berhenti"

nak tahu apa jadi..?
takkan tak biasa bawak motor kot..?

kalau kita tengah bawa motor tiba-tiba ada kereta lain berhenti mengejut dihadapan kita... apa jadi..?
alamatnyer "kebabom" ler motor kita menghentam kereta tu tadi yer tak.....

itulah yang berlaku dalam kes mat sabu..
motor beliau yang tidak sempat untuk mengelak pajero tersebu kerana pajero tu berhenti secara mengejut telah menyebabkan motor yang ditunggang beliau menghentam pajero itu tadi.. (pajero dilihat sengaja diberhentikan )

sebaik sahaja jatuh terlentang beberapa orang (polis) telah meluru ke luar mendapatkan mat sabu dan rakannyer...

juga kelihatannyer itu adalah operasi tangkapan...

kenapa aku berkata sedemikian..? ada dua perkara perlu diperhatikan :~

1) apakah keperluannya pajero tersebut nak berhenti mengejut di tengah2 simpang...?

2) kenapa berhenti mengejut dihadapan motor yang sedang dipandu..?



kesimpulan yang perlu kita tahu..?
                         ~ pajero dalam video itu memang disengajakan berhenti dihadapan motor yang sedang dipandu untuk menghentikan motor itu walau apa cara sekali pun....
(hingga mendatangkan kecederaan kepada mat sabu...)

2 comments:

  1. yg penting pajero tak langgar mat sabu... berbalik kata2 mat sabu yg pajero langgar dia... mmg patutpn kene tangkap... BERSIH ni perosak negara dan hanya kpd kuli2 ambiga kapir ja.... polis juga bg tahu hanya terjatuh xla sampai kecederaan teruk... nk tipu puak2 bersihSIAL boleh la....

    ReplyDelete
  2. Mat Sabu bukankah termasuk mereka yang telah diperintahkan mahkamah untuk tidak berada di Kuala Lumpur...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive