Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 28 July 2011

BIOMETRIK : TERLALU MAHAL...!!


Dalam tuntutan bersih 2.0, ada salah satu dalam 8 perkara itu  yang menuntut penggunaan dakwat kekal..


kita mungkin tidak terfikir bahawa kos dakwat kekal ini adalah jauh lebih murah berbanding dengan sistem biometrik..

kenapa kita perlukan satu sistem yang mahal? 
sedangkan kita ada pilihan untuk satu cara yang murah..

katakanlah dakwat kekal ini kosnyer adalah RM3 juta.. dan sistem biometrik pula kosnyer 2 bilion,ini kemungkinan sebab umno ni biasanyer suka memperbesar-besarkan jumlah tender....

jadi berdasarkan pengalaman kita dengan UMNO ni, perkara ni memang ada kemungkinannyer..

walaupun bukan sampai 2 bilion pun (tu aku bagi contoh jer.. korang jangan ler marah pulak...) 
tetapi kos sistem biometrik sudah tentu akan jauh lebih MAHAL berbanding menggunakan dakwat.. 

tak mungkin kos dakwat lebih murah berbanding dengan sistem biometrik.. itu aku sangat pasti...

lagi pun pada tahun 2007, Majlis Fatwa Malaysia dah mengeluarkan hukum berkenaan dakwat kekal ini... Majlis Fatwa sepakat mengatakan penggunaan dakwat kekal tidak menyalahi hukum syarak.. baca disini

lagi satu yang merunsingkan aku adalah perkara yang dibawah ni...
adakah maklumat dan penggunaan biometrik ini tidak boleh mewujudkan pengundi hantu... ???


UMNO apa pun tak boleh...

1 comment:

  1. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive